۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
گزارشات تطبیقی دیوان محاسبات راهنمای نمایندگان در بررسی بودجه سنواتی بوده است
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱:

گزارشات تطبیقی دیوان محاسبات راهنمای نمایندگان در بررسی بودجه سنواتی بوده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: روند تدوین گزارشات دیوان محاسبات کل کشور پیشرفت خوبی داشته و توانسته راهنمای نمایندگان در بررسی بسیاری از قوانین بویژه بودجه سنواتی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، ضمن تاکید براینکه عملکرد دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس در ادوار مختلف دارای نوساناتی بوده است، گفت: دیوان محاسبات در دوره آقای بذرپاش دارای تحول شده و اقدامات و گزارشات مفید و ارزشمندی را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: ارائه گزارش تلفیق بودجه زودتر از موعد مقرر، تهیه گزارشات تطبیقی در خصوص لوایح بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ارسال گزارش تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت چند ماه یک بار به مجلس و ... اقدام ارزشمندی است که تاکنون انجام شده است.

دلخوش تاکید کرد: این گزارشات کارشناسی موجب شده تا نمایندگان مجلس بتوانند با آگاهی و علم بیشتری در خصوص تدوین قانون در کشور اقدام کنند. دیوان محاسبات با بررسی کارشناسانه احکام بودجه سال جاری و مقایسه آن با لایحه بودجه سال آینده گزارش علمی را در اختیار وکلای ملت قرار داد تا آنها بتوانند در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ با نگاه علمی و کارشناسی قدم خود را بردارند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: روند تدوین گزارشات دیوان محاسبات کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته و توانسته راهنمای نمایندگان در بررسی بسیاری از لوایح و طرح ها بویژه بودجه سنواتی باشد.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha