۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
طلا ۲ هزار دلاری می شود
براساس پیش بینی موسسه مطالعاتی مودی؛

طلا ۲ هزار دلاری می شود

درپی بالا گرفتن تنش روسیه و اوکراین قیمت طلا در بازار جهانی رشد کرد. به گزارش وب سایت «اکسپرس»، قیمت هر اونس طلا به بالاترین سطح طی سه ماه اخیر رسیده است.

به گزارش بازار، موسسه مودی پیش بینی می کند، قیمت طلا در بازار جهانی روند افزایشی داشته باشد و تا انتهای مارس به مرز ۲ هزار دلار برسد.

در این گزارش آمده است: «تداوم روند افزایش قیمت طلا می تواند به معنای تداوم بحران در اقتصاد دنیا باشد. در صورتی که اقتصاد جهان آرامش پیدا کند و در مسیر رشد قرار گیرد، می توان انتظار داشت که قیمت طلا نیز کاهش پیدا کند در غیر این صورت باید انتظار افزایش قیمت را داشت.»

این موسسه قیمت طلا را نشانه ای از اوضاع اقتصادی می داند. بر این مبنا در گزارش موسسه مودی آمده است: «روند افزایش قیمت طلا در بازار جهانی از ابتدای امسال شروع شده است و با توجه به اینکه موج همه گیری با سویه اومیکرون در اغلب کشورهای دنیا مشاهده می شود، نمی توان انتظار کاهش قیمت در آینده نزدیک را داشت. اما بدون شک این بازار اصلاح خواهد شد و افت قیمت می تواند نشانه بازگشت رشد به اقتصاد دنیا باشد.»

موسسه مطالعاتی مودی متوسط قیمت هر اونس طلا در فصل اول سال ۲۰۲۲ را برابر با هزار و۸۸۰ دلار پیش بینی کرد و نوشت: «در فصل دوم متوسط قیمت هر اونس طلا برابر با هزار و ۸۹۲ دلار خواهد بود و در نیمه دوم امسال درصورت تداوم بحران کرونا به بیش از هزار و ۹۱۱ دلار می رسد. اما اگر دنیا بحران کرونا را پشت سر بگذارد، متوسط قیمت هر اونس طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به مرز هزار و ۸۰۰ دلار می رسد و در سال بعد هم مسیر کاهش را ادامه خواهد داد.»

کد خبر: ۱۳۷٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha