۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
آغاز فروش بلیط هواپیما با ظرفیت کامل| مردم تخلف ایرلاین ها در قیمت بلیت های نوروزی را گزارش کنند
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به بازار خبر داد

آغاز فروش بلیط هواپیما با ظرفیت کامل| مردم تخلف ایرلاین ها در قیمت بلیت های نوروزی را گزارش کنند

رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با اتمام مهلت مصوبه فروش ۶۰ درصد ظرفیت پروازها، ایرلاین ها با ظرفیت کامل بلیط فروشی می کنند گفت: تخلفی در فروش بلیط های نوروزی مشاهده نشده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: میراکبر رضوی در گفتگو با خبرنگار «بازار» در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه فروش بلیط پروازهای نورزوی مدتها است آغاز شده اما خبرهایی می رسد که برخی ایرلاین ها از نرخ‌نامه دی‌ماه تخطی می کنند؟ گفت: فروش بلیط های نوروزی از سوی ایرلاین ها مدتهاست که آغاز شده است. البته فروش بلیط نوروزی نه فقط از سوی ایرلاین ها بلکه از سوی سایر بخش های حمل و نقل مثل اتوبوس و قطار نیز آغاز شده است.

فروش بلیط هواپیما بر اساس نرخ های دی ماه است و تاکنون نیز هیچ تخلفی از سوی ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی گزارش نشده است. اما اگر تخلفی صورت گرفت مردم می توانند با سازمان هواپیمایی تماس و موضوع خود را گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود

وی افزود: فروش بلیط هواپیما بر اساس نرخ های دی ماه است و تاکنون نیز هیچ تخلفی از سوی ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی گزارش نشده است. اما اگر تخلفی صورت گرفت مردم می توانند با سازمان هواپیمایی تماس و موضوع خود را گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

طبق گفته های مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی طرح سفرهای نوروزی از روزهای پایانی اسفندماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد. و با توجه به آنکه اغلب شرکت‌های هواپیمایی برنامه پروازی خود را ۶ ماهه می‌بندند و برنامه پروازی نیمه دوم سال از آبان‌ماه امسال آغاز شده است، بنابراین امکان تهیه بلیت تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برای مسافران وجود دارد بنابراین عرضه بلیت پروازهای نوروزی در حال انجام است.

مصوبه فروش ۶۰ درصدی پروازها از سوی شرکتهای هواپیمایی از ۱۶ بهمن ماه آغاز شد و دو هفته مهلت این مصوبه بود. بنابراین ایرلاین ها چند روزی است که به حالت قبل بازگشته اند و با ظرفیت کامل اقدام به فروش بلیط می کنند

رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت مصوبه فروش ۶۰ درصد ظرفیت پروازها از سوی ایرلاین ها به اتمام رسیده است؟ گفت: مصوبه فروش ۶۰ درصدی پروازها از سوی شرکتهای هواپیمایی از ۱۶ بهمن ماه آغاز شد و دو هفته مهلت این مصوبه بود. بنابراین ایرلاین ها چند روزی است که به حالت قبل بازگشته اند و با ظرفیت کامل اقدام به فروش بلیط می کنند.

با اوج سویه اومیکرون ستاد ملی مقابله با کرونا در بهمن ماه تصمیم گرفت که پروازهای داخلی مجدداً با ۶۰ درصد ظرفیت انجام شود و همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهایی که پیش از این فروخته شده بود نیز در آن روزها توضیح داد: به هر حال پیش از این بلیط پروازهای فعلی و روزهای آینده فروخته شده است و مسافران از یک ماه پیش، بلیط این پروازها را خریداری کرده‌اند و امکان ندارد که به مسافران بگوییم که سوار هواپیما نشوند و نمی توان به مسافران گفت که فقط ۶۰ درصد مسافرانی که بلیط گرفته‌اند می‌توانند سوار شوند؛ بنابراین در این پروازها که بلیط آنها از قبل فروخته شده است موضوع فاصله گذاری اجتماعی است و ۶۰ درصد اجرا نمی‌شود اما ۱۰۰ درصد پروتکل‌ها به صورت دقیق رعایت خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha