۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
قانون مجلس در خصوص جذب ۱۶ هزار معلم حق التدریسی روی زمین مانده است
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

قانون مجلس در خصوص جذب ۱۶ هزار معلم حق التدریسی روی زمین مانده است

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: به دلیل ظرفیت پایین دانشگاه فرهنگیان، این معلمان در چندین مرحله در دانشگاه فرهنگیان دوره دیدند ولی کار جذب آن‌ها در مرحله سوم متوقف شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محمد مولوی با اشاره به تجمعات صورت گرفته از سوی معلمان حق اتدریسی که طبق قانون باید در آموزش و پرورش جذب شوند، یادآور شد: تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس به رسمی دارای قانون است. این قانون را مجلس وضع و شورای نگهبان ابلاغ کرد، مرحله اول این استخدام با گذراندن دوره های پودمانی در دانشگاه فرهنگیان بود که کار استخدام و تدریس آنها به طور کامل انجام شد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاه فرهنگیان این معلمان در چند مرحله در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند و مرجله دوم نیز پس از مرحله نخست انجام شد. اما در حال حاضر گروهی که در مرحله سوم باید تعیین تکلیف می‌شدند، هنوز وضعیت مشخصی ندارند و با وجود گذشت ۴ ماه از اتمام دوره هنوز بلاتکلیف هستند.

مولوی با بیان اینکه این افراد نزدیک به ۱۶ هزار نفر هستند، وزارت آموزش و پرورش نیاز مبرم به این نیروها دارد و این افراد بر اساس قانون مصوب مجلس، دوره هایشان را هم دیده اند و باید جذب شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: به دلیل پر شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان طی دوره آموزشی آنها مقداری به تعویق افتاد ولی هم اکنون این ۱۶ هزار نفر آموزش دیده اند و می‌توانند در مدارس مشغول به تدریس شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه باید استخدام این افراد سریعا تعیین تکلیف شود، گفت: اینکه این معلمان بیایند جلوی مجلس برای رسیدن به حقشان بنشینند و آواره باشند اصلا قابل توجیه نیست، این افراد سرمایه کشور هستند.

وی افزود: باید سریعا احکام استخدامی آنها صادر شود و کد پرسنلی بگیرند و مشغول به کار شوند. این اقدام سازمان برنامه و بودجه عدم تمکین به قانون است. این عدم تمکین ترک فعل محسوب می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هشدار می دهم اگر این افراد تعیین تکلیف نشوند از ماده ۲۳۴ قانون مجلس استفاده می‌کنیم و پرونده دستگاه متخلف را به قوه قضائیه ارسال می کنیم. لازم به ذکر است در مرحله چهارم نیز ۴ هزار نفر باید به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      با سلام واحترام به خدا فکری به حال معلمان خصولتی تحت عنوان خرید خدمات آموزشی بکنید
    • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام تا مهر 1401 هم حکم زدین ما قبول داریم
    • فرهاد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام نمایندگان محترم به فکردیگر فارغ التحصیلان هم باشید.ظلم نکنید.