۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
 ۳۱.۶ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا شده است
معاون آبخیزداری منابع طبیعی:

۳۱.۶ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا شده است

زنجان-معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا پایان سال گذشته ۳۱.۶ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا و برای ۴۲ میلیون هکتار مطالعه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، پرویز گرشاسبی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ارائه دستورالعمل جدید در رابطه «گون‌زار» به استان‌ها برای تعیین ممنوعیت و محدودیت در فعالیت‌های عمرانی ابلاغ خواهد شد خبر داد و گفت: در این راستا نیز باید ابتدا محدوده‌ها شناسایی و پس از آن محدودیت و یا ممنوعیت‌ها مشخص شود و در گون‌زارهای غیرذخیرگاهی امکان انجام امور عمرانی عمومی وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد این سازمان از ابتدای امسال، اجرای پروژه‌ها با بخش‌های غیر دولتی است،اظهار داشت: این مهم به استان‌ها تکلیف شده و سهم مشخص شده در سال آینده افزایش خواهد یافت.

معاون آبخیزداری ،مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی دارند و تقویت این امر مورد تاکید است.

گرشابی تاکید کرد: باید برای افزایش مشارکت بخش دولتی و سازمان‌های مردم نهاد به یکدیگر اعتماد کنند و برای این مهم وقت و انرژی صرف کنند.

وی افزود: تغییر در قوانین باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود و به دنبال تغییر این قانون نیستیم ولی سازمان‌ها می‌توانند در این رابطه با مجلس وارد مذاکره شوند.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: در سال‌های اخیر ۵۰ هزار هکتار معدن متروکه در کشور بازسازی شده است.

گرشاسبی افزود: تا پایان سال گذشته ۳۱.۶ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا شد که ۴۲ میلیون هکتار مطالعه انجام شده است و ۱۱ میلیون مطالعه آماده اجرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ میلیون هکتار قلمرو فرسایش آبی و سیل‌خیزی است،ابراز کرد: تاکنون در ۳۱.۶ میلیون هکتار که مناطق فوق‌العاده بحرانی هستند، آبخیزداری انجام شده است.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال در ۱.۵ میلیون هکتار آبخیزداری توسط دولت و ۲۵۰ هزار هکتار آبخیزداری توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha