قطع وابستگی صدا و سیما به فرستنده های ماهواره ای
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

قطع وابستگی صدا و سیما به فرستنده های ماهواره ای

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با طرح بزرگ و ملی سیگنال رسانی صدا و سیما به همه نقاط کشور که پس از ۱۰ سال امروز رونمایی شد ما شاهد قطع وابستگی صدا و سیما به فرستنده‌های ماهواره‌ای هستیم.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از طرح‌های راهبردی ارتباطات زیرساخت با تبریک اعیاد ماه رجب و همچنین روز مهندس افزود: با تلاش یک دهه صدها و هزاران مهندس در پهنه جغرافیای ایران امروز شاهکاری رقم خورد.

وی گفت: امروز که نقطه عطفی در تاریخ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است در بستر یک شبکه مستقل و بر پهنه و گستره جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت گزاری به مردم را خواهیم داشت و وابستگی رساندن پیام جمهوری اسلامی و سازمان صدا و سیما به شبکه‌ها و فرستنده‌های ماهواره‌ای قطع شد.

زارع پور با اشاره به این که حدود چهار وزیر و چندین رئیس سازمان درگیر این طرح‌ها بوده اند، گفت: ما از این پس کارهای زیادی با رسانه ملی داریم و با روحیه آقای جبلی و همکارانشان طعم شیرین فناوری را به مردم خواهیم چشاند.

وی گفت: در حوزه خدمت در شبکه ملی، اطلاعات رسانه ملی می‌تواند کمکی برای توسعه پیام رسان‌ها و نرم افزارهای کاربردی باشد و در حوزه فرهنگ سازی هم صدا و سیما نقش کلیدی دارد که ما هم آمادگی داریم در این باره تلاش کنیم تا شاهد حداقل آسیب‌ها و چالش‌ها باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز رئیس جمهور دستور ویژه‌ای دادند تا شرایط برای دسترسی مردم به اینترنت با سرعت و کیفیت فراهم شود و مافناوری اطلاعات را بستر حل بسیاری از مشکلات می‌دانیم.

زارع پور گفت: زیرساخت این کار، شبکه باکیفیت است که در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به آن اشاره شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه به کم کاری‌هایی که در سال‌های گذشته در بحث تقویت ارتباطات ثابت شده است اشاره و اضافه کرد: در بخش ارتباطات همراه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، اما تا شبکه ثابت توسعه پیدا نکند شاهد اینترنتی با کیفیت و سرعت نخواهیم بود و در همین ارتباط برنامه دولت سیزدهم این است که با همکاری همه سازمان‌ها و بازیگران عرصه ارتباطات بتوانیم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را به منازل و کسب و کارها برسانیم.

وی گفت: امروز همچنین در طرحی دیگر قرارداد توسعه شبکه زیرساخت با استفاده از تجهیزات بومی منعقد شد که با این اقدام شاهد توسعه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در لایحه‌های مختلف خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha