۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
مخالفت مجلس با اخذ جریمه دیرکرد از عوارض بزرگراهی
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

مخالفت مجلس با اخذ جریمه دیرکرد از عوارض بزرگراهی

نمایندگان مردم در مجلس با اخذ جریمه دیرکرد از عوارض بزرگراهی، راه های اصلی جدید و شبکه آزادراهی مخالفت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حذف کل بند (ک) تبصره ۶ ماده واحده لایحه درباره تاخیر در پرداخت عوارض بزرگراهی و راه های اصلی جدید و شبکه آزادراهی با ۱۱۹ رأی موافق، ۷۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی پیشنهاد دهنده حذف بند مذکور در توضیح علل حذف این بند گفت: کارگرانی که در شهرهایی مانند پرند، فردیس و شهرهای اطراف تبریز و... زندگی می کنند، ناچارند که برای حضور در کارخانه ها ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار عصر از این بزرگراه ها و آزادراه ها عبور کنند و در صورت اینکه جریمه دیرکرد عوارض بزرگراهی و آزادراهی را پرداخت نکنند، این عدد مبلغ قابل ملاحظه ای خواهد شد، بنابراین بهتر است تاخیر در پرداخت عوارض بزرگراهی حذف شود.

براساس بخش درآمدی بند (ک) حذف شده تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

- تأخیر در پرداخت عوارض مصوب بزرگراهی و راههای اصلی جدید و شبکه آزادراهی در زمان مقرر، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل بیست درصد(۲۰%) عوارض مصوب در آزادراه، بزرگراه و راههای اصلی جدید مربوط می باشد در صورت تأخیر بیش از یکماه در پرداخت، علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه ای معادل دو درصد(۲%) مجموع نرخ اصل و جریمه یادشده به ازاء هر ماه تأخیر، می شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha