۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
۲۵ تیم بازرسی و نظارت بر تامین کالاهای اساسی قزوین را بر عهده دارند
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۲۵ تیم بازرسی و نظارت بر تامین کالاهای اساسی قزوین را بر عهده دارند

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۵ تیم بازرس، در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از تخلفات صنفی، نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی را در قزوین برعهده دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، رضا افلاطونی افزود: در حال حاضر ماموریت مربوط به کنترل و نظارت کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی است و در اجرای این مانور در قالب طرح بازرسی و نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی در بازار بر اساس قانون انتزاع که همه زنجیره از تولید تا مصرف را دربرمی گیرد، به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه عدالت در توزیع و فروش کالاهای اساسی موجب کاهش تورم و گرانی در جامعه خواهد شد، اظهار داشت: الزام به نظارت و عدالت در فروش ضروری است و در این مانور بر درج قیمت ها تاکید شده و بازرسان ما با جدیت بر بازار نظارت دارند.

افلاطونی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح ۲۵ تیم بازرسی در قزوین بر وضعیت توزیع و عرضه و فروش کالاهای اساسی در استان نظارت می‌کنند تا کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مانور که با محوریت نیروهای بازرسی و کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می شود، نیروهای تعزیرات حکومتی و سازمان صمت، بسیج اصناف نیز همکاری دارند و کار نظارت مستمر بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی را انجام می دهند.

این مسئول تاکید کرد: تیم های بازرسی در صورت مشاهده تخلف براساس ضوابط قانونی عمل خواهند کرد تا در ماه های پایانی سال با افزایش بی رویه قیمت ها مواجه نشویم و قیمت ها کنترل و بازار تنظیم شود.

افلاطونی با اشاره با اجرا طرح مانور عملیاتی بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی بخش کشاورزی از ۱۵ دی ماه تاکنون افزود : طی این مدت چهار هزار و ۷۴۸ مورد بازرسی انجام شده است که ۳۷ مورد منتهی به تشکیل پرونده شده و ارزش ریالی جرایم در نظر گرفته شده از سوی تعزیرات نیز ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

وی گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت را از جمله تخلفات شناسایی شده برشمرد و تصریح کرد: اقلام پروتئینی، لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و روغن از گروه کالایی اساسی تنظیم بازار بوده که توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و نیروهای صمت در قانون انتزاع مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha