۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
طرح واردات خودرو مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد| دفاع از طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

طرح واردات خودرو مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد| دفاع از طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نگاه ما با توجه به تولید داخلی عجین شده است و مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو و موضوع واردات خودرو، اظهار داشت: واردات خودرو منتفی نشده است و مصوبه مجلس در این باره در حال پیگیری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی متذکر شد: بنده به همراه چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از خودروسازان اخیراً با محمد سعیدی کیا، دبیر کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام که طرح ساماندهی صنعت خودرو به این کمیسیون ارجاع شده است، جلسه داشتیم و در آنجا از طرح مجلس دفاع کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در آن جلسه مباحث خود را مطرح کردیم و هیچ فردی با اصل موضوع واردات خودرو مخالفت نداشت.

وی ادامه داد: صرفاً هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که مصوبه مجلس برخلاف سیاست‌های کلی نظام است و باید ببینیم که در نهایت در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام چه تصمیمی گرفته می‌شود.

ایزدخواه افزود: فقط هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس مخالفت کرده است، اما این موضوع در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز مطرح و رأی‌گیری نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده است که مصوبه مجلس درباره واردات خودرو با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد که ما به آقای سعیدی‌کیا گفتیم ادله هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ما مشخص نیست و قرار شد که این موضوع را به آنان منتقل کنند.

وی اظهار داشت: قرار است کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش نهایی خود را به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه دهند و سپس در صحن مجمع درباره واردات خودرو تصمیم‌گیری شود.

ایزدخواه متذکر شد: بنده در آن جلسه گفتم که در تبصره یک ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو تاکید شده است که سقف واردات خودرو به میزان کسری تولید داخلی خودرو خواهد بود و نگاه ما توجه به تولید داخلی است. در واقع، اگر میزان تولید داخلی، نیاز کشور به خودرو را تامین نکرد، تا حدی واردات انجام شود، اما اگر با تولید داخلی توانستیم نیاز کشور به خودرو را تامین کنیم، دیگر نیازی به واردات نیست.

وی تاکید کرد: نگاه ما با توجه به تولید داخلی عجین شده است و مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آن جلسه رأی گیری نشد و فقط یک جلسه کارشناسی بود و قرار بر این شد که سعیدی کیا، دبیر کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام نقطه‌نظرات ما را به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت منتقل کند.

رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان هم در ابتدا ایراداتی به طرح ساماندهی صنعت خودرو گرفته بود، اما آن ایرادات را رفع کردیم و دیگر شورای نگهبان ایرادی به این طرح نگرفت.

ایزدخواه بیان کرد: ما منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو هستیم، اما هنوز این موضوع در صحن مجمع رأی گیری نشده است. باید ببینیم که در نهایت چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سلیمان IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      کسیم دیگه ماشین بهتون نمیده که وارد کنید