۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
رشد ۱۰ درصدی تولید انواع ماهی در استان ایلام
مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی تولید انواع ماهی در استان ایلام

ایلام - مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام از برداشت هشت هزار تن انواع ماهی در سطح استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این میزان برداشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

رضا سلیمانی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی گرم‌آبی و سردآبی و پرورش در قفس و استخر دومنظوره کشاورزی با تولید بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان شامل قزل‌آلا، کپور و سایر گونه‌های بومی فعال هستند.

وی تصریح کرد: ارزش اقتصادی تولید ماهی در استان سالانه یک هزار میلیارد ریال است و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۲۰۰۰ نفر را شامل می شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: در سال جاری بیش از ۸ هزار تن انواع ماهی گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و ماهیان سردابی مانند قزل آلا و سایر گونه‌های بومی در منابع آبی استان ایلام برداشت شده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه مناطق کلم، سد سیمره و رودخانه سیمره - قطب مهم تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان محسوب می‌شوند، گفت: شهرستان دهلران هم در زمینه تولید آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی رتبه اول استان را دارد.

وی افزود: این امر در راستای اهداف مورد نظر با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و نیز برنامه های مهم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مبنی بر اولویت کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha