۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کاشت و برداشت محصولات پائیزه بزرگترین فعالیت اقتصادی خوزستان است
معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

کاشت و برداشت محصولات پائیزه بزرگترین فعالیت اقتصادی خوزستان است

اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات پائیزه، بزرگترین فعالیت اقتصادی استان به شمار می رود که حجم بالایی از اشتغال را به همراه دارد.

محمد قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز برداشت برخی محصولات پائیزه در خوزستان اظهار کرد: عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات پائیزه شامل گندم، کلزا، جو، چغندرقند، نباتات علوفه‌ای، سبزی و صیفی و .... که در آستانه برداشت آنها هستیم، بزرگترین فعالیت اقتصادی استان به شمار می رود که حجم بالایی از اشتغال را به همراه دارد.

وی گردش مالی این عملیات را بسیار توصیف کرد و افزود: ۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان گردش مالی عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات پائیزه استان به حساب می‌آید که بی‌شک این گردش مالی ضمن تقویت بخش اقتصادی استان، بخش از برنامه‌های کلان تولید ملی در بخش کشاورزی را نیز محقق می‌کند.

قاسمی نژاد بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۹۰ هزار خانوار خوزستانی به صورت مستقیم در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند که لازم است برنامه‌هایی برای تقویت اقتصادی این خانواده‌ها که از تولیدکنندگان اصیل کشور به شمار می روند، صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین تاکید کرد: در شرایط فعلی برای پرداخت بهای گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان هیچ مشکلی نداریم.

کد خبر: ۱۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha