۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
دولت مجاز به واگذاری پروژه های نیمه تمام به طلبکاران دولتی بابت رد دیون خود شد
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

دولت مجاز به واگذاری پروژه های نیمه تمام به طلبکاران دولتی بابت رد دیون خود شد

نمایندگان مجلس دولت را مجاز به واگذاری پروژه های نیمه تمام به طلبکاران دستگاه های اجرایی بابت رد دیون قطعی و مسجل، با رعایت قوانین و اخذ تضمین لازم از آن ها کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با بند (ب) تبصره ۴ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ب) تبصره ۴ این لایحه آمده است؛

ب- به دولت اجازه داده می شود با رعایت قوانین و مقررات بابت رد دیون قطعی و مسجل دستگاههای اجرائی به طلبکاران همان دستگاه اجرائی، طرح (پروژه) ‌های نیمه‌تمام را به شرط و اخذ تضمین لازم با رعایت صرفه و صلاح دولت و تعهد طلبکاران مبنی بر تکمیل طرح(پروژه) در مدت زمان معین واگذار نماید.

گفتنی است عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تذکری به نمایندگان، گفت: همکاران توجه کنند اکنون ما به عنوان بدهکار هستیم و نباید قوانین طلبکارانه بنویسیم. حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به قیمت چند سال پیش پروژه نیمه تمام داریم که بعد از گذشت مدتی تبدیل به پروژه های مستعملی می شوند که باید آن ها را با بولدوزر از بین ببریم لذا توجه کنید ما بدهکاریم و قرار است به جای آن پروژه بدهیم که باید به قیمت کارشناسی باشد.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha