۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کالاهای کرونایی در سریع ترین زمان ممکن ترخیص می شوند
سخنگوی گمرک ایران:

کالاهای کرونایی در سریع ترین زمان ممکن ترخیص می شوند

لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تسریع و تسهیل فرآیند ترخیص کالاهای کرونایی در گمرکات کشور خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سید روح الله لطیفی» افزود: تاکید دولت در شرایط حاضر اینکه اقلام پیشگیری و مبارزه با کرونا هرچه سریعتر ترخیص و به دست تیم بهداشتی، پزشکی و مردم برسد.

وی اظهارداشت: دولت برای تحقق این مهم هم در بخش تولید اولویت ها و مزیت هایی را ایجاد کرده و همچنین با اعمال ممنوعیت و محدودیت برای صادرات که این اقلام در داخل استفاده شود و هم در واردات شیوه های مختلفی را دنبال می کند تا این اقلام هرچه سریعتر در اختیار کادر پزشکی، بهداشتی و درمانی کشور قرار گیرد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: یک بخشی از کالاهای کرونایی که وارد کشور می شود از اقلامی اهدایی ۳۰ تا ۴۰ کشور دنیا و همچنین سازمان های بین المللی است.

وی افزود: بخشی از این اقلام کرونایی هم بصورت ثبت سفارش و تجاری وارد کشور می شود.

لطیفی بیان داشت: خیلی از کالاهای که وارد کشور می شود باید در فرآیند گمرکی دارای تائیدیه باشد مبنی اینکه «منشا این ارز کجاست» و «از چه نوع ارزی» استفاده می کند در ضمن بانک عامل هم باید در ساتا تائیدیه بدهد.

وی ادامه داد: اکنون برای اینکه این فاصله کوتاه شود گفته اند همین اینکه بانک عامل تائید کند که وارد کننده این اقلام را در حال واردات بوده و درصف دریافت ارز است اقلام مدنظر می تواند وارد و تحویل شود و بعد سایر تشریفات گمرکی صورت گیرد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر یک روش دیگری هم در بحث ترخیص اقلام کرونایی در گمرک اجرا می شود که خیلی ساده تر از این روش است.

افزود: بر اساس بخشنامه ای به تمامی گمرکات کشور اجازه داده شده با حداقل اسناد اقلام کرونایی از گمرک خارج و بعد تاجر و بازرگان اسناد تکمیلی را ارائه دهد.

لطیفی یادآورشد: اکنون تمامی تلاش گمرک و دستگاه های صادر کننده مجوز ورود کالا اینکه در کوتاه ترین زمان اقلام کرونایی وارد و به دست کادر بهداشتی و درمانی کشور برسد.

کد خبر: ۱۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha