۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
تولید کیت تشخیصی سرولوژی کرونا در کشور
به همت شرکت‌های دانش بنیان محقق شد؛

تولید کیت تشخیصی سرولوژی کرونا در کشور

کیت آزمایشگاهی سنجش آنتی بادی‌های ضد ویروس کرونا که توسط شتابدهنده فناوری آزمایشگاهی سیناپس طراحی شده بود تولید انبوه آن از امروز بوسیله شرکت‌های دانش بنیان پیشتاز طب و ایده آل تشخیص آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  بهروز حاجیان تهرانی مدیر عامل شرکت پیشتاز طب در حاشیه مراسم بازدید آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانه تولید این کیت تشخیصی افزود: با تلاش محققان جوان و حمایت پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه بقیة الله (عج)، بیمارستان مسیح دانشوری و گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران هم جز معدود کشورهای دنیا قرار گرفت که توانایی ساخت کیت سرولوژی کرونا با روش الایزا را کسب کرده است که این موضوع، دست آورد مهمی برای نظام سلامت کشور می‌تواند به همراه داشته باشد.

دکتر وحید یونسی ‎مدیر عامل شتابدهنده سیناپس نیز گفت: ‎با بهره گیری از کیت جدید سرولوژی می‌توان سابقه برخورد افراد جامعه و نحوه پاسخ‌های سیستم ایمنی افراد به ویروس کرونا را بررسی و پایش کرد؛ وی افزود:‎ این کیت جدید بر پایه‌ی آنتی بادی‌ها می‌باشد و مشخص می‌کند که آیا آنتی بادی بر علیه این ویروس در بدن فرد به وجود آمده است یا خیر، که این موضوع، خود بیانگر سابقه برخورد فرد با ویروس از یک هفته تا ماه‌ها قبل است.

 یونسی ادامه داد: کیت‌های تشخیصی قطعی مولکولی کرونا از طریق بزاق انجام می‌شد، اما این کیت با استفاده از خون، میزان آنتی بادی بدن را مشخص می‌کند.

وی زمان هر کیت را حدود ۷۵ دقیقه برای ۱۰۰ تست اعلام کرد و گفت: بیشتر آزمایشگاه‌های کشور به سهولت توان انجام این آزمایش را دارند که کارکنان مشاغل خاص مانند کارکنان تیم درمان و حمل و نقل از الویت بالاتری برای استفاده از این کیت برخوردارند.

کد خبر: ۱۳٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha