۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
پیشنهاد واردات خودروی سواری را در بررسی بودجه مطرح می کنیم| مجلس برای حذف ارز ترجیحی باید قانع شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

پیشنهاد واردات خودروی سواری را در بررسی بودجه مطرح می کنیم| مجلس برای حذف ارز ترجیحی باید قانع شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بخش واردات خودرو قسمتی از موضوع خودرو سواری در کمیسیون تلفیق حذف شده و قطعاً پیشنهاد ما این است که واردات خودرو اتفاق بیفتد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نقایص گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را در صحن مجلس برطرف کنیم، اظهار داشت: برخی از منابع در برخی موضوعات بودجه پایدار نیست و ما پیشنهاداتی را در این بخش ارائه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در بخش واردات خودرو قسمتی از موضوع خودرو سواری در کمیسیون تلفیق حذف شده و قطعاً پیشنهاد ما این است که واردات خودرو اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه معمولاً ما روی کاغذ منابع و مصارف بودجه را تراز می‌کنیم، گفت: متاسفانه وقتی برخی منابع ما ناپایدار است مشکلات افزوده می‌شود به عنوان مثال در بودجه ۱۴۰۰ درباره فروش اموال و سهام مبالغ قابل توجهی را در نظر گرفتیم، اما هیچ کدام محقق نشد. قطعا ما در صحن علنی مجلس تلاش می‌کنیم برخی از منابع بودجه را پایدار کنیم.

نجم آبادی در ادامه با اشاره به اصرار دولت در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: دولتمردان تاکید دارند که ادامه راه بودجه به جز حذف ارز ترجیحی ممکن نیست.

وی تاکید کرد: مسئولین دولتی تاکید دارد که نظرات کارشناسی شان در موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ساعت‌ها طول می‌کشد و مجلس باید نمایندگانی را انتخاب کند تا به اتفاق این نمایندگان اقناع لازم کسب شود و وقتی این اقناع کسب شد حتماً به اجماع خواهیم رسید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق رد شده، اما ممکن است صحن علنی مجلس به حذف ارز ترجیحی رای مثبت دهد.

وی بیان داشت: برنامه دولت در حذف ارز ترجیحی همان برنامه‌ای است که به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است و با این حال اقناع موضوع بسیار مهم است.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha