۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
قیمت بیت کوین به ۳۸ هزار دلار رسید
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین به ۳۸ هزار دلار رسید

با ادامه روند کاهش قیمت رمز ارزها، پیش بینی هایی در مورد آینده قیمت در این بازارها ارایه شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها روند کاهشی قیمتها در بازار رمز ارزها با سرعت ادامه دارد. در سومین روز اسفند سال ۱۴۰۰ بازهم شاهد ثبت قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار برای هر بیت کوین بودیم.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۳۸ هزار و ۲۱۱ دلار رسید و ارزش هر اتریوم به ۲۶۷۰ دلار رسید. در این روز هر رمز ارز XRP با قیمت ۷۶ سنت معامله شد و هر ترا با قیمت ۵۳ دلار در بازار مبادله شد.

تحلیل گران ریشه کاهش قیمت بیت کوین را گزارش اقتصادی ارایه شده توسط فدرال رزرو امریکا و افزایش نرخ تورم عنوان کرده اند. اما سیاستهای وضع شده در کشورهای در حال توسعه هم در ایجاد این شرایط بی تاثیر نیست.

در هفته گذشته در دو کشور روسیه و هند قوانینی برای مدیریت بازار رمز ارزها وضع شده است. دولت روسیه این بازار را مخل وضعیت اقتصادی می داند و بر این باور است که فعالیت در این بازار باید با نظارت بانک مرکزی انجام شود.

این مساله می تواند در روند رشد این بازار تاثیر منفی داشته باشد. از طرف دیگر در کشور هند دو قانون مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال ارایه شده است. اولین قانون این است که دولت در نظر دارد مالیات ۳۰ درصدی را برای هر فردی که درآمدی از محل مبادلات رمز ارزها کسب می کند وضع کند.

این قانون نشان می دهد که دولت در نظر دارد معاملات در این حوزه را ثبت کند و اطلاعات دقیقی در مورد آنها جمع آوری کند. از طرف دیگر قرار بر این است که مالیات دومی با ارزش یک درصد میزان درآمد کسب شده توسط افرادی که در بازار رمز ارزها فعالیت می کنند نیز تعیین شود که این مالیات، مالیات بر مبادله نام دارد و از تمامی افراد شرکت کننده در مبادله دریافت می شود.

کوین دسک در این مورد نوشت:« این قوانین نشان می دهد هند درصدد قانون گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال و بازار رمز ارزها است.شاید بتوان این طور تعبیر کرد که دولت این بازار را به رسمیت شناخته است و در نظر دارد با نظارت بر فعالیتهای این بازار، زمینه را برای رشد آن فراهم کند. البته هنوز بخش های زیادی از قوانین مرتبط با بازار رمز ارزها در هند مبهم است .»

ماه گذشته دولت هند رسما خبر از عرضه روپیه دیجیتال هم داد. خبری که باعث شد تا بسیاری از رسانه های هندی عکس العمل نشان دهند و خواهان دریافت اطلاعات در مورد جزییات این طرح باشند. اما مساله مهم این است که هند در تلاش است تا در عرصه اقتصاد دیجیتال و بازار رمز ارزها فعالیت کند و بستر را برای کسب درآمد در این زمینه فراهم کند.

در روسیه هم اختلافات زیادی در این زمینه وجود دارد. اغلب رسانه های روس معتقدند دولت تمایلی به توسعه بازار رمز ارزها در کشور ندارد زیرا بر این باور است بستر برای تخریب زیر ساختهای سنتی اقتصاد در کشور فراهم می شود ولی این تنها یک روی سکه است و در روی دیگر سکه فرصتهایی است که این بازار می تواند در اختیار اقتصاد روسیه قرار دهد.

باید در نظر داشت سیاستهای کشورهای مختلف در بازار رمز ارزها تاثیر زیادی روی آینده این بازار خواهد داشت. در صورتیکه تلاش برای قانون گذاری در این بازار بالا بگیرد ، به تدریج ارزش این بازار کاهش خواهد یافت زیرا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها تنزل می یابد.

نکته مهم دیگر نوسانات زیاد در بازار رمز ارزها و عدم حمایت بانکهای مرکزی و دستگاه های اقتصادی کشورها از این بازار است که می تواند مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha