۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
مصوبه مجلس برای منظم کردن ساختار بودجه؛ مجوز به دولت برای تبدیل منابع ارزی به ریالی با نرخ ETS
در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

مصوبه مجلس برای منظم کردن ساختار بودجه؛ مجوز به دولت برای تبدیل منابع ارزی به ریالی با نرخ ETS

نمایندگان مردم در خانه ملت به دولت اجازه دادند بخشی از سهم درآمد عمومی از منابع ارزی حاصل از فروش نفت را پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی براساس نرخ ETS به ریال تبدیل و بلافاصله به خزانه واریز کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، دوم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، با بند «ل» تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند «ل» تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ به دولت اجازه داده می‌شود بخشی از سهم درآمد عمومی از منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم شرکت های تابعه وزارت نفت، (موضوع بند(ب) ماده(۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و بند(الف) این تبصره)، که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود با عاملیت بانک های دولتی به فروش رساند. بانک های دولتی موظف هستند پس از فروش ارز موضوع این بند در سامانه های ارزی تحت نظارت بانک مرکزی به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ETS) و وصول معادل ریالی آن از خریدار، منابع ریالی را بلافاصله به حساب مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha