۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
موضوع تأمین قیر رایگان پروژه های عمرانی برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

موضوع تأمین قیر رایگان پروژه های عمرانی برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مجلس به منظور بررسی بیشتر و دقیق‌تر موضوع تأمین مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با ارسال بند مرتبط با این مهم به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، دوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بند (ز) تبصره (۱) این لایحه درباره تحویل مواد اولیه قیر به پالایشگاه‌ها جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

بنابراین گزارش به دنبال پیشنهاد سید کاظم دلخوش مبنی بر افزایش مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان نفت خام مازاد به ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت در اختیار گذاشتن پالایشگاه‌ها، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بحث قیر حتی قبل از تشکیل مجلس یازدهم یکی از مشکلات بوده که هم در قانونگذاری و هم اجرا اشکالاتی دارد. در واقع زمانی که در قانون قیر را در سقف دوم می‌گذاریم طبیعتا دولت در نیمه دوم سال می‌تواند آن را تخصیص دهد اما ما در قانونگذاری اشکالاتی داریم، در واقع منهای وزارت راه که اقداماتی مانند روکش و اصلاحات دارد و حجم بیشتری می‌تواند کار کند، در یک شهرداری یا دهیاری و به منظور ایجاد جاده‌های روستایی آنها حداقل پول را هم برای احداث زیرساخت ندارند که آسفالت کنند بنابراین قیر را می‌گیرند و در بازار آزاد می‌فروشند یا قبل از آن تهاتر می‌کنند، در واقع گزارشات دستگاه‌های نظارتی چنین چیزی را می‌گوید.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است بند (ز) تبصره (۱) را به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگردانیم تا در قانونگذاری و روش اجرا تدابیری صورت بگیرد.

در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (۱) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است که وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد(۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نفت خام مازاد بر سقف منابع جزء(۱) بند(ب) این تبصره را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha