۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
حضور سرمایه‌گذاران ایرانی برای توسعه گلخانه‌ها در ازبکستان

حضور سرمایه‌گذاران ایرانی برای توسعه گلخانه‌ها در ازبکستان

در نشست مشترک بین معاون باغبانی دو کشور ایران و ازبکستان، ضمن بررسی ظرفیت‌های دو کشور، نسبت به تشکیل کمیسیون مشترک کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، با حضور محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران و عبدالله اف معاون امور باغداری ازبکستان نشست مشترکی در محل امور باغبانی وزارتخانه، با هدف ارتقای سطح روابط بخش کشاورزی و انتقال تکنولوژی در حوزه‌های مختلف بویژه گلخانه و صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی، گلخانه‌سازی به ازبکستان برگزار شد.

در این نشست، معاون امور باغداری ازبکستان با معاون امور باغبانی ایران در خصوص توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن و توسعه باغات و بویژه توسعه گلخانه‌ها مذاکره کردند.

معاون وزیر کشاورزی ایران ضمن تاکید بر توان بالای حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله گلخانه‌سازی گفت: مایل به استفاده از دانش و خدمات ایران در ازبکستان هستیم.

برومندی همچنین بر صادرات خرما و انواع محصولات باغی از جمله مرکبات، لیموشیرین، پسته و سیب درختی تاکید کرد.

در خاتمه با توجه به نیاز ازبکستان به توسعه گلخانه‌های آن کشور، مقرر شد معاونت امور باغبانی و انجمن گلخانه‌سازان ایران شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران و مهندسان ایرانی در توسعه گلخانه‌های ازبکستان فراهم آورند.

گفتنی است؛ پیرو دیدار و گفتگوی وزیر جهاد کشاورزی ایران با وزیر کشاورزی ازبکستان مقرر شد با توجه به پیشنهاد طرف ایرانی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک برای افزایش مبادلات تجاری در بخش کشاورزی نشست مشترکی بین معاونین وزیر جهاد کشاورزی ایران و معاونین وزیر کشاورزی ازبکستان در حوزه‌های مختلف برگزار و مقرر شد این کمیته به زودی تشکیل شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha