۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود
دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور:

هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور با حضور حدود ۱۰۰ شرکت معتبر از ۹ استان و با حضور هیات تجار افغانستان پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین خوش آیند امروز در نشست خبری اظهار کرد: هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور از امروز در نمایشگاه بین المللی استان با حضور شرکت های معتبر از ۹ استان کشور در قالب حدود ۱۰۰ شرکت با هدف معرفی پتانسیل ها و استعدادهای با رویکرد کار آفرینی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه فردا بعد از ظهر با حضور استاندار برگزار می شود؛ بیان کرد: این نمایشگاه در پنج هزار متر مربع فضای نمایشگاه بین المللی خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گفته وی هدف از برگزاری این نمایشگاه بسترسازی برای تبادل اطلاعات و تجربیات در بین شرکت کنندگان می باشد تا زمینه توسعه صادرات با حضور هیات ۱۵ نفری تجار افغانستان بیش از گذشته فراهم شود .

وی اضافه کرد: شرکت های معتبراستان های تهران، البرز، اصفهان، سمنان، اردبیل، یزد، همدان و خراسان جنوبی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه کشاورزی ارائه می کنند.

وی بیان داشت: علاوه بر این در چهار روز برپایی نمایشگاه ۴۰۰ نفر از کشاورزان خراسان جنوبی هر روز ۱۰۰نفر در دوره های آموزشی حضوری و ورکشاپ شرکت می کنند و تجار افغانستان هم برای انعقاد قرار داد با تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه در آن شرکت می کنند.

آموزش مهارت های خرد
ارژنگی قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف کمک به تغییر رفتار کشاورزان و ارائه آخرین دستاوردهای کشاورزی بعد از برگزار نشدن حدود سه سال برگزار می شود و آموزش های مهارت های خرد هم به کشاورزان داده می شود.

اکبری معاون برنامه ریزی و توسعه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی از سوی بخش خصوصی اتفاق بسیار خوبی است که در آن به مباحث مختلفی چون آبیاری تحت فشار، سازه های گلخانه ای،ماشین آلات و ادوات کشاورزی و غیره پرداخته شده است.

وی بیان کرد: تعدادی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی هم در این نمایشگاه حضور دارند.

آرزومندان معاون ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم از حضور سه صندوق خرد زنان روستایی و دو کانون جوانان روستایی در این نمایشگاه تخصصی خبر داد.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha