۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
توافقات ایران و ازبکستان در همه حوزه‌ها افزایش می‌یابد
رییس‌ جمهور:

توافقات ایران و ازبکستان در همه حوزه‌ها افزایش می‌یابد

رییس‌جمهور با تأکید بر توسعه روابط ایران و ازبکستان، گفت: تهران از توسعه روزافزون سطح روابط با همه کشورهای آسیای مرکزی خصوصاً ازبکستان استقبال می‌کند و هیچ محدودیتی در این زمینه قائل نیست.

به گزارش بازار، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز یکشنبه در دیدار «سردار عمر زاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان، ظرفیت‌های گسترده همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، حمل‌ونقل، انرژی و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز اراده سیاسی رؤسای دو کشور بر توسعه و تعمیق همه جانبه روابط استوار است و مصمم هستیم با فعال کردن همه ظرفیت‌ها، گام‌های بلندی در مسیر شکوفایی و توسعه دو کشور برداریم.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات مشترک دو کشور می‌تواند در مسیر تأمین منافع دو ملت و ملت‌های منطقه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار ایران و ازبکستان، بر اهمیت تقویت روابط و تعاملات فرهنگی دو ملت تأکید کرد و آن را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های تهران - تاشکند در سایر حوزه‌ها دانست.

«سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تاشکند بلافاصله بعد از ملاقات رؤسای جمهور دو کشور در ترکمنستان، نقشه راه توسعه روابط دو جانبه را تدوین کرده است، گفت: با تأکید رییس‌جمهور ازبکستان هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در این سفر همراه من هستند تا راه‌های اجرایی کردن نقشه راه توسعه همه‌جانبه روابط را بررسی و نهایی کنیم.

معاون نخست وزیر ازبکستان با اشاره به اینکه حجم مبادلات دو کشور نسبت به سال گذشته ۲,۵ برابر افزایش داشته است، گفت: تاشکند در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل و ترانزیت و مناسبات فرهنگی با عزم راسخ به‌ دنبال تعمیق هرچه بیشتر روابط با تهران است.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha