۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی ۲ کشور می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی ۲ کشور می شود

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی ایران و ازبکستان نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، با بیان این مطلب، افزود: ایران و ازبکستان سوابق دیرینه اجتماعی، فرهنگی و تمدنی با هم دارند و ما احساس قرابت با این کشور داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: می‌خواهیم روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور با تکیه بر همین قرابت فرهنگی و مناسبات دیرینه ارتقا یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روابط اقتصادی کنونی میان دو کشور فاصله زیادی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران و ازبکستان دارد، گفت: چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک نقطه عطفی برای ارتقاء روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری خواهد بود.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمر زاق اف «معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، فردی پرتلاش، پرکار و عملیاتی است، تصریح کرد: این روحیه کمک می‌کند تا به سرعت به اهداف پیش بینی شده برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور برسیم.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان امروز و فردا، یکم و دوم اسفندماه در تهران در حال برگزاری است.

عمر زاق اف «معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، خوجایف «وزیر کشاورزی»، کودراتوف «معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی»، سدیک اف «معاون وزیر امور خارجه»، احمد خوجایف عظیم «معاون اول وزیر انرژی»، محمود اف «وزیر گردشگری» و عبدالله اف «سفیر جمهوری ازبکستان در تهران»، جمعی از مدیران و معاونان دیگر وزارتخانه ها در کنار فعالان اقتصادی و انجمنهای تخصصی ازبک، هیات اقتصادی جمهوری ازبکستان را در این اجلاس تشکیل می دهند.

در این اجلاس وزیر صنعت، معدن کشورمان در کنار معاونان وزارتخانه و نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگانی از بیمه و بانک مرکزی، سازمان مناطق آزاد، انجمن ها و تشکل های صادرات گرا و فعالان اقتصادی حضور دارند.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha