۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
تداوم گفتگوها با عربستان به اراده طرف مقابل بستگی دارد
وزیر امور خارجه:

تداوم گفتگوها با عربستان به اراده طرف مقابل بستگی دارد

وزیر امورخارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خاطرنشان کرد که تداوم گفتگوها با عربستان بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ دراین شهر به سر می برد، امروز (شنبه) درحاشیه این نشست در دیدار با «فواد حسین» همتای عراقی خود گفت: ایران برای تداوم گفتگوها با عربستان آمادگی دارد اما این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات، از آمادگی کشورش برای میزبانی دور بعدی گفتگوهای ایران و عربستان خبر داد.

وزیر امور خارجه عراق در این ملاقات، با ارائه گزارشی از تحولات داخلی عراق و شرایط بعد از انتخابات این کشور، از آمادگی کشورش برای میزبانی دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی خبر داد.

امیرعبداللهیان نیز ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد: این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

تاکنون چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده است و ایران آمادگی خود را برای برگزاری دور پنجم مذاکرات با عربستان اعلام کرده است.

وی بار دیگر بر ضرورت انتقال مدنی قدرت در عراق همراه با اجماع و مصالحه بین همه گروه‌های عراقی تأکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص پروژه‌های اقتصادی فیمابین و نحوه اجرایی کردن مذاکرات انجام شده بین هیأت‌های مختلف دو طرف طی چند ماه گذشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (دیروز) برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر در جنوب شرقی آلمان شد.

امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اسلوونی و وزرای خارجه بوسنی، آلمان، قطر، هند، هلند، بلژیک و عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha