۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
فردا؛ آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس
عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد

فردا؛ آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت:‌ مجلس شورای اسلامی از فردا (یکشنبه) بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور را در صحن علنی آغاز خواهد کرد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فردا (یکشنبه) ابتدا لایحه نظام رتبه بندی معلمان برگشت داده شده از شورای نگهبان را جهت تأمین نظر این شورا اصلاح و به رأی مجدد خواهد گذاشت، مجلس همچنین طرح مربوط به اصلاح آیین نامه داخلی را بررسی خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مجلس در بخش دوم جلسه علنی صبح، بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور را با ارائه گزارش کمیسیون تلفیق بودجه آغاز خواهد کرد.

حاجی دلیگانی همچنین گفت: با توجه به اینکه کلیات لایحه بودجه پیش از این در صحن علنی به تصویب رسیده است، مجلس بررسی این لایحه را از بندهای درآمدی آغاز خواهد کرد و پس از پایان بندهای درآمدی بندهای هزینه‌ای را به بررسی خواهد گذاشت.

وی افزود: جلسه فردا به صورت دو شیفت خواهد بود و در صورت ضرورت در روزهای آینده مجلس بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور را به صورت سه شیفت برگزار خواهد کرد.

لایحه بودجه سال آینده کشور ۲۱ آذر ماه از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد و پس از بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق فرستاده شد، این کمیسیون نیز با تشکیل جلسات متعدد بیش از یک ماه لایحه را بررسی و گزارش آن را برای تصمیم گیری نهایی به هیئت رئیسه تقدیم کرد.

بر اساس آیین نامه جدید مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه پس از تصویب در کمیسیون تلفیق به صحن علنی ارسال و ۱۶ دی ماه در صحن علنی به رأی نمایندگان گذاشته شد و به تصویب رسید.

بر این اساس، مجلس شورای اسلامی فردا بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور را به صورت دو شوری با رسیدگی به بندهای درآمدی و در ادامه هزینه‌ای آغاز خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha