۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
دستور جدید رئیسی برای ساخت مسکن در تهران| خبرهای خوش برای خانه دار شدن در راه است
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

دستور جدید رئیسی برای ساخت مسکن در تهران| خبرهای خوش برای خانه دار شدن در راه است

نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن از دستور جدید رئیس جمهور برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران به شهرداری پایتخت خبر داد و گفت: ۱۰ هزار واحد از این تعداد بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد در مراسم افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی در شهر گرمدره که توسط شرکت خانه گستر یکم وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است، گفت: دو روز پیش با معاون نوسازی شهرداری تهران جلسه داشتیم که در آن اعلام شد رئیس جمهور دستور ساخت ۱۸۰ هزار مسکن به شهرداری تهران را صادر کرده که از این تعداد ۱۰ هزار واحد آن به بنیاد مسکن سپرده شده است و قرار است در دو فاز ۵ هزار واحدی احداث شود.

رئیس جمهور دستور ساخت ۱۸۰ هزار مسکن به شهرداری تهران را صادر کرده که از این تعداد ۱۰ هزار واحد آن به بنیاد مسکن سپرده شده است و قرار است در دو فاز ۵ هزار واحدی احداث شود

نیکزاد با اشاره به اینکه تمام روستاهای ۲۰ خانوار در کشور دارای طرح هادی مصوب هستند و تمام روستاها و کاربیها توسط مشاوران قوی و ذیصلاح بررسی شده است گفت: امکانات خوبی در اختیار مجریان طرح هادی قرار گرفته است بنابراین تلاش می شود که در طرح هادی به شاخص های بهتری برسیم.

وی ادامه داد: در بحث ساخت مسکن روستایی امروز به ۵۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی رسیده ایم و امید است با ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در افق ۱۴۱۰ جشن نوسازی واحدهای مسکونی روستایی را بگیریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با وقوع حادثه سیل و زلزله مقامات ارشد کشور از شخص رئیس جمهور تا معاونان و وزرا ورود پیدا می کنند ادامه داد: هر کدام از این حوادث می تواند به یک بحران ملی تبدیل شود اما هر کدام به یک افتخار ملی تبدیل می شود. امروز در ۸ نقطه زلزله زده و شش نقطه سیل زده در حال بازسازی خانه‌ها هستیم؛ وام بلاعوض به آسیب دیدگاه سوانح طبیعی پرداخت شده است.

نیکزاد تصریح کرد: درباره سنددار کردن خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کار سختی بود. با پیگیریهای به عمل آمده موضوع سند دار کردن خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده و تاکنون نزدیک به ۴ میلیون سند در این روستاها و شهرها صادر شده است.

وی افزود: در بحث جهش تولید مسکن نیز ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ذیل قانون جهش تولید مسکن در حال ساخت است که خوشبختانه تمام ماموریت ها به یک نکته اساسی توجه شده است که همانا توجه به بخش خصوصی در تمام عرصه ها بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن به عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده نیز ورود کرده و ساماندهی ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان را آغاز کرده است. برنامه داریم تا به حوزه نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی شهر کرج نیز ورود کنیم.

به گفته وی ، زمینی را در غرب کرج به مساحت ۵۵۰ هکتار با همکاری اداره کل راه و شهرسازی البرز برای ساخت مسکن کرج آماده کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha