۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
تقویت بازارچه‌های مرزی، ضامن حفظ امنیت و ثبات مرزها
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

تقویت بازارچه‌های مرزی، ضامن حفظ امنیت و ثبات مرزها

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تقویت و توسعه پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان را ضامن حفظ امنیت و ثبات مرزها دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد امروز (چهارشنبه) در دیدار با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران، به روابط تاریخی و دیرینه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان را کشور دوست و برادر خود می‌داند و از گسترش تعاملات بین دو کشور استقبال می‌کند.

نایب رئیس مجلس همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت پارلمان‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به منظور توسعه مناسبات دو کشور، بر انجام دیدارها و گفتکوها پارلمانی و استفاده از این فرصت برای گسترش تعاملات تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح و آرامش برای تمامی کشورهای همسایه است، گفت: حادثه تروریستی اخیر در پاکستان موجب تاثر و تالم فراوان شد که ضمن محکوم کردن این اتفاق درگذشت جمعی از مردم مظلوم در این حادثه را تسلیت می‌گوییم.

نیکزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین مرز را با پاکستان دارد، تصریح کرد: تقویت و توسعه پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی بین دو کشور یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در توسعه روابط فیمابین و حفظ امنیت و ثبات در مرزهاست.

وی مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، قاچاق سوخت و انسان را از محورهای همکاری دوجانبه دانست و تصریح کرد: توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، ساخت و ساز و اقتصادی، فرصت‌های خوبی جهت گسترش مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فراهم کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سفر همتای پاکستانی خود به تهران ابراز امیدواری کرد تا این سفر زمینه توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی را ایجاد کند.

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات دیرینه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، گفت: نگاهی به زمینه‌های مشترک تاریخی و تمدنی بین دو کشور فرصت توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه مجالس قدرت اراده مردم در کشورها را نشان می‌دهد، افزود: نقش پارلمان‌ها در توسعه همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مهم و اثرگذار است.

سفیر پاکستان در تهران با اشاره به سفر قریب الوقوع نایب رئیس مجلس پاکستان به جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: انجام این سفر و انجام دیدارها وگفتگوها به تقویت همکاری‌ها و گسترش تعاملات دو کشور منجر شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha