۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
سفر کارشناسان روسی به دهاقان برای رفع مشکل صادراتی محصولات گلخانه‌ای| ضرر گلخانه‌داران جبران می‌شود
پیگیری بازار؛

سفر کارشناسان روسی به دهاقان برای رفع مشکل صادراتی محصولات گلخانه‌ای| ضرر گلخانه‌داران جبران می‌شود

اصفهان - تیموری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: تیمی از کارشناسان روسی با توجه به مشکل پیش آمده برای صادرات محصولات گلخانه‌ای دهاقان به زودی به این شهرستان سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، روسیه همواره از جمله مقاصد صادراتی دارای اولویت برای گلخانه‌داران دهاقانی بوده است و گلخانه داران دهاقانی طی سال گذشته با توجه به اعلام نیاز روسیه به کشت تک محصولی فلفل دلمه‌ای روی آوردند.

اما طی ماه های خبر شوک برانگیز پس فرستادن فلفل دلمه‌ای روسیه، موجب اعتراض گلخانه‎‌داران دهاقانی شد و ضرر و زیان بسیاری در این راستا به این قشر از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان وارد شد.

خبرگزاری بازار از همان ابتدا با درج چند مرحله خبر و گزارش به بررسی موضوع پرداخت و گزارش توقف شوک برانگیز صادرات محصولات گلخانه ای اصفهان| مسئولان دیر به خودآمدند به گفته مسئولان دهاقان در پیگیری رفع این موضوع بسیار تاثیرگذار بوده است.

بر این اساس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان در گفت و گویی جدید با خبرنگار بازار، از سفر مسئولان روسیه برای بررسی لغو صادرات دهاقان در روزهای آینده خبر داد.

احمد تیموری با اشاره به اینکه شهرستان دهاقان مهد محصولات گلخانه‌ای است، اظهار داشت: دهاقان به سبب اقلیم، آب و خاک مناسب توانسته محصولات گلخانه‌ای از جمله گل شاخه بریده، خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای تولید نماید و علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل دست به صادرات هم بزند.

وی صادرات به روسیه را هدف اصلی گلخانه داران دهاقانی دانست و خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها محصولات صیفی جات گلخانه‌ای دهاقان به ویژه فلفل دلمه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس و قرقیزستان صادر شد اما صادرات این محصولات به کشور روسیه سود اصلی را برای گلخانه‌داران به همراه داشت.

غافلگیری گلخانه داران و خسارت به گلخانه‌های تازه تاسیس
وی عنوان کرد: همان‌طور که اطلاع دارید در ماه‌های گذشته گزارشی به دست ما رسید مبنی بر اینکه کشور روسیه محصول فلفل دهاقان را برگشت داده و اعلام نارضایتی نموده است که به شدت منجر به غافلگیری گلخانه داران و سرانجام خسارت گلخانه‌های تازه تأسیس شد.

تیموری با بیان اینکه روسیه سموم ایرانی را غیر مجاز دانسته تصریح کرد: کشور روسیه اعلام کرد سمومی که کشور ایران برای محصول فلفل دلمه‌ای خود مصرف نموده مجاز نبوده است و چهار نوع سمی مورد مصرف محصول گلخانه‌ای ایران از نظر فنی و از نظر کشور روسیه مجاز نیست و به همین سبب اقدام به باز گشت دادن محصولات ایران نموده است.

سموم استفاده شده در فلفل دلمه‌ای استانداردهای اروپا را دارد
وی محصول گلخانه‌ای دهاقان را مجاز دانست و افزود: البته کشور ایران اظهار داشت که سموم استفاده شده در محصول فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای کشور مناسب ومجاز است و ایران بر اساس استاندارد کشورهای اروپایی اقدام نموده است اما روسیه اعلام نموده که از نظر ما این سموم غیرمجاز هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: سموم ایرانی مورد تأیید کشورهای اروپایی است اما روسیه اعلام کرد که نظرها و روش‌های کشورهای اروپایی برای ما مهم نیست و آن را تأیید نمی‌کنیم و سموم ایرانی باید با آزمایش‌های خودمان مطابقت داشته باشد تا حاضر به خرید محصول باشیم.

ضرر و زیان گلخانه داران دهاقانی جبران می شود
وی با اشاره به اینکه ضرر و زیان گلخانه داران دهاقانی جبران می شود، تاکید کرد: به زودی تیمی از کارشناسان از روسیه به دهاقان خواهد آمد تا از نزدیک کیفیت محصولات و نوع سموم را ملاحظه و آزمایش کنند و امیدواریم با حضور خود هم از محصول دهاقان مطمئن شوند و هم با مذاکرات انجام شده صادرات محصولات، رونق دوباره و تازه‌ای بگیرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha