۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت موضوعی مهم و راهبردی است، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز سبب بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، هادی بیگی‌نژاد با بیان اینکه دولت سیزدهم از زمان آغاز فعالیتش دائم در حال برنامه‌ریزی و اقدام‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های کشور است، گفت: امروز تداوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت موضوعی مهم و راهبردی است، بی‌شک سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز سبب بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های خصوصی می‌توانند در بخش بالادست صنایع نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنند، این رویکرد در صنعت گاز به تقویت شبکه توزیع کشور کمک می‌کند و برای مصرف داخلی صنایع نیز سودمند است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تحریم‌ها باید خنثی و بی‌اثر شوند، دولت تلاش دارد با تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور اقدام کند.

بیگی‌نژاد فعال شدن دیپلماسی انرژی را یکی از راهای بی‌اثر شدن تحریم‌ها خواند و اظهار کرد: معتقدم یکی از راه‌هایی که مسیر دور تازه همکاری‌ها را باز می‌کند دیپلماسی انرژی است و خوشبختانه در این دولت این مهم به‌خوبی پیگیری می‌شود.

وی یکی از راهکارهای افزایش فروش نفت را نیز احیای دیپلماسی انرژی دانست و گفت: احیای دیپلماسی انرژی ضروری است، اگر دیپلماسی انرژی کشور فعال شود بی‌شک مسیر فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نیز هموار می‌شود که خوشبختانه امروز چنین اتفاقی افتاده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha