۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
پیش بینی رشد ۲۱.۳ درصدی ارزش گردشگری سلامت تا سال ۲۰۲۷ | چگونگی پیشرفت تایلند
بازار گزارش می دهد؛

پیش بینی رشد ۲۱.۳ درصدی ارزش گردشگری سلامت تا سال ۲۰۲۷ | چگونگی پیشرفت تایلند

در سالهای آتی ارزش گردشگری سلامت با سرعت افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۲۷ به بیش از ۲۰۷ میلیارد دلار می رسد.

بازار؛ گروه بین الملل: گردشگری سلامت یکی از حوزه های مهم برای اقتصاد دنیا است. آمارها نشان می دهد ارزش این صنعت در سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۴.۸ میلیارد دلار بود و در فاصله سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۱ درصد در هر سال رشد کرد.

انتظار می رود ارزش رشد این بازار در فاصله سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ میلادی به ۲۱.۳ درصد در سال برسد که سهم گردشگری سلامت را در اقتصاد دنیا افزایش خواهد داد. در سال ۲۰۲۷ میزان درآمد این حوزه در اقتصاد دنیا به ۲۰۷.۹ میلیارد دلار خواهد رسید و این روند افزایشی تا اواسط قرن جاری ادامه پیدا می کند.

اما سوال این است که چرا در برخی از کشورها می توانند سهم بیشتری در این بازار به خود اختصاص دهند و برخی بهره ای از این بازار نبردند؟ پاسخ این سوال بر مبنای اطلاعات ارایه شده توسط کشورهای آسیایی تهیه شده است. کشورهایی که گزارشها از پایین تر بودن هزینه نیروی انسانی در این کشورها در مقایسه با کشورهای غربی حکایت دارد.

وب سایت گراند ریسرچ در این مورد نوشت: «وجود امکانات بهتر بهداشتی در کشورها یکی از عوامل مهم در افزایش سهم یک کشور از این بازار است. کشوری که بتواند از بیشترین امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کند، می تواند بالاترین درآمد را از گردشگری سلامت به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر دسترسی به تکنولوژی های بهتر و پیشرفته تر نیز مساله دیگری است که باعث می شود تا یک کشور بتواند در این حوزه پیشرفت کند. سطح بالای فعالیتهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه بهداشت و درمان و افزایش نوآوری ها در زمینه تولید داروهای جدید مساله دیگری است که می تواند جذابیت یک کشور را در زمینه گردشگری سلامت افزایش دهد.»

این گزارش از وجود امکان برخورداری از تجهیزات مدرن، امکان اسکان مسافران در هتل های نزدیک به بیمارستان ها و حتی وجود اقامتگاه های ویژه برای بیماران و همراهان در بیمارستان ها، دسترسی کشور به جدیدترین دارو ها و دستاوردهای پزشکی دنیا و در نهایت هزینه خدمات درمانی همه از عواملی است که باعث می شود تا یک کشور به محلی برای حضور بیماران و درمان تبدیل شود.

باید در نظر داشت که درآمد این حوزه در سالهایی که دنیا درگیر همه گیری کرونا بود با سرعت زیادی کاهش پیدا کرد ولی با از سر گرفته شدن پروازهای خارجی در کشورهای دنیا و شروع زندگی با ویروس کرونا بعد از افزایش پوشش واکسیناسیون در دنیا، انتظار می رود بازهم شاهد افزایش تقاضا در این زمینه باشیم.

پیش بینی می شود کشورهایی که در سالهای آتی بتوانند خدمات مرتبط با حوزه درمان ناباروری را با هزینه های مناسب ارایه دهند، بیشترین موفقیت را در جذب مسافران خواهند داشت. از طرف دیگر خدمات دندانپزشکی هم از حوزه های دیگری است که می تواند باعث جذب گردشگران حوزه سلامت شود. از طرف دیگر جراحی های زیبایی هم در سالهای گذشته متقاضیان زیادی داشته است و کشورهایی که در این زمینه موفق عمل کنند می توانند سهم زیادی از درآمد بخش گردشگری سلامت را داشته باشند.

مطالعات نشان می دهد در سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از اینکه همه گیری کرونا باعث بسته شدن مرزها شود، تایلند یکی از اصلی ترین و بزرگترین کشورهای فعال در زمینه گردشگری سلامت در قاره آسیا بود.

این کشور برای توسعه بازار خود در این حوزه، سرمایه گذاری زیادی برای توسعه بیمارستان ها، ارتقای کیفیت زیرساختهای بهداشت و درمان و در نهایت ارایه خدمات درمانی با هزینه های پایین انجام داده است. این کشور بالغ بر ۴۵۰ بیمارستان خصوصی دارد و انتظار می رود بر شما بیمارستان های خصوصی با سرعت افزوده شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha