۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
ریسک های موجود در بازار محرک اصلی بازارهای مالی است| طلا و نفت در روند افزایشی
تحلیل بازارهای مالی جهانی؛

ریسک های موجود در بازار محرک اصلی بازارهای مالی است| طلا و نفت در روند افزایشی

قیمت نفت همچنان در حال افزایش است و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۴ در ۹۴.۲۰ دلار معامله می شود.

به گزارش بازار، بازارهای مالی در بحبوحه نگرانی از درگیری نظامی روسیه و اوکراین در اوایل روز دوشنبه محتاطانه عمل می‌کنند. تقویم اقتصادی دارای هیچ رویداد با تأثیر بالا نخواهد بود و احتمالاً ریسک های موجود در بازار محرک اصلی بازارهای مالی باقی خواهند بود. علاوه بر این، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) و جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، در اواخر روز سخنرانی خواهند کرد.

اواخر روز جمعه، چندین رسانه خبری گزارش دادند که انتظار می رود روسیه در این هفته به اوکراین حمله کند. در آخر هفته، کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده "به سرعت و قاطعانه" به هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین پاسخ خواهد داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به سی ان ان گفت که تهاجم ممکن است قبل از ۲۰ فوریه رخ دهد.

شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن در روز دوشنبه بیش از ۲ درصد کاهش یافت و شاخص ترکیبی شانگهای بیش از ۱ درصد کاهش یافت. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل روز ثابت بود و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده که نزدیک به ۶ درصد در روز جمعه کاهش یافت، با ۲ درصد افزایش به ۱.۹۵ درصد رسید. شاخص دلار آمریکا که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز اصلی دنبال می‌کند، پس از افزایش ۰.۵ درصدی در هفته گذشته، در نزدیکی سطح ۹۶.۰۰ واحد در حال تثبیت است.

قیمت نفت همچنان در حال افزایش است و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۴ در ۹۴.۲۰ دلار معامله می شود.

جفت ارز EUR/USD اواخر روز جمعه به شدت کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته در ۱.۱۳۲۹ رسید. این جفت در اوایل روز دوشنبه در زیر سطح ۱.۱۳۵۰ معامله می‌شود.

جفت ارز GBP/USD با کاهش اندک در حدود ۱.۳۵۵۰ معامله می‌شود. دفتر آمار ملی بریتانیا اطلاعات بازار کار این کشور را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد.

جفت ارز USD/JPY تقریباً ۱۰۰ پیپ در سرفصل های روسیه و اوکراین سقوط کرد، اما به نظر می رسد که بالای سطح ۱۱۵.۰۰ باقی بماند. بهبود بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به این جفت ارز کمک می کند تا کاهش کمی را تجربه کند.

طلا در روز جمعه به بالاترین سطح خود از اواسط نوامبر به ۱۸۶۵ دلار رسید. XAU/USD در حال تثبیت در حدود ۱۸۵۰ دلار است.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha