۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
چابهار برای ایجاد سایت پرتاب ماهواره تحقیقاتی مهیا می‌شود

چابهار برای ایجاد سایت پرتاب ماهواره تحقیقاتی مهیا می‌شود

زاهدان - مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت موقعیت راهبردی چابهار گفت: برای ایجاد سایت پرتاب ماهواره سنجشی و تحقیقاتی در چابهار آماده هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، نصرالله ابراهیمی در دیدار با رئیس سازمان فضایی ایران در منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت موقعیت راهبردی چابهار و اینکه به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران معروف است، اظهار داشت: برای ایجاد سایت پرتاب ماهواره سنجشی و تحقیقاتی در چابهار آماده هستیم.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: ایجاد این سایت موجب تقویت روابط بین ایران و کشورهای هدف از جمله چین و هند در زمینه بهره‌مندی از علوم فضایی می‌شود و بر این باوریم که منطقه آزاد چابهار علاوه بر اینکه در آینده‌ای نه‌چندان دور به قطب فولاد و پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود این ظرفیت را دارد که برای پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی و سنجشی و تحقیقاتی مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه چابهار باید به قطب دانش و تکنولوژی ایران اسلامی در کنار سایر مزیت‌های رقابتی اقتصادی تبدیل شود، ادامه داد: این موضوع در اسناد بالادستی ما آمده و تلاش می‌کنیم مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در این خطه از میهمن عزیزمان راه‌اندازی و فعال شوند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیشرفت در بحث تکنولوژی‌های جدید و ایجاد رقابت مثبت در برنامه‌های کلان کشور مد نظر ما است و در این زمینه آماده همکاری با سازمان فضایی ایران هستیم و ایجاد پایگاه تحقیقاتی پرتاب ماهواره برای جهت‌گیری فعالیت‌ها به سمت دانش پایه موجب اعتباربخشی و اقتدار علمی در همه زمینه‌ها خواهد شد.

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران نیز عنوان کرد: موقعیت چابهار را برای پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی و انواع کاوشگرها مناسب ارزیابی کردیم و می‌خواهیم در این منطقه راهبردی و اقیانوسی این موضوع مهم را دنبال کنیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha