هوشمند سازی جاده‌ها تلفات و تصادفات را کاهش می‌دهد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

هوشمند سازی جاده‌ها تلفات و تصادفات را کاهش می‌دهد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تلفیق سامانه‌های نظارتی راهداری با توسعه هوشمند سازی جاده‌ها و شناسایی و رفع نقاط پر حادثه، کاهش تلفات سوانح رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بازار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست مشترک با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که با موضوع فرصت‌های توسعه فناورانه پیش رو در مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری برگزار شد، افزود؛ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه فناوری پیشرو است و یک دلیل اصلی آن این است که بخش خصوصی در برنامه‌های این سازمان مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: دیدگاه‌های دولتی در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی موجب می‌شود آن سازمان با نوآوری مقابله کند که باید این مسأله رفع شود.

ستاری با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه فناوری در سازمان راهداری وجود دارد، گفت: همه سامانه‌های سازمان راهداری توسط جوانان همین مرز و بوم نوشته شده است و تلفیق این سامانه‌ها با بحث توسعه هوشمند سازی جاده‌ها و شناسایی و رفع نقاط پرحادثه، کاهش تلفات سوانح رانندگی را به دنبال دارد.

وی گفت: توسعه فضای استارتاپی در حوزه سرویس‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها در موضوع حمل و نقل خودروها، قطعاً بستری مناسب برای سرویس‌دهی به کسب و کارها خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اضافه کرد: در حوزه فناوری، تلاش می‌کنیم هر نیازی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه‌های مختلف و از جمله پایش و رصد ماهواره‌ای نیاز دارد را از طریق شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهیم.

ستاری همچنین با اشاره به اینکه ۱۸ اسفند آخرین مهلت پیوستن دستگاه‌های دولتی به سامانه و درگاه ملی کسب و کارهاست افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری هیچ مجوز خاصی برای کسب و کار ارائه نمی‌کند، اما گواهی‌های صادر شده این مرکز بیشتر نقش تسهیل گر را برای شرکت‌های دانش بنیان دارد و در این زمینه کوتاهی صورت نپذیرفته است و هر شرکتی تقاضای گواهی دانش بنیان کند در صورت احراز شرایط بلافاصله گواهی مربوطه را دریافت می‌کند.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha