۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
بخش خصوصی پیشتاز سرمایه گذاری در راه‌های کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد

بخش خصوصی پیشتاز سرمایه گذاری در راه‌های کشور

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۵ درصد بار و مسافر کشور هم اکنون از طریق جاده و ۹۹ درصد فعالیت‌های این بخش با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک مدیران راهداری با معاون و مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به اهمیت راهبردی حمل بار و مسافر، تلاش شده است همه فعالیت‌های این بخش با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای علمی انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری عهده دار نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در سراسر کشور است افزود: تلاش می‌کنیم این حجم عظیم راه‌ها را با اولویت راه‌های اصلی و شریانی با استفاده از فناوری‌های روز پایش و رصد و نگهداری کنیم و در این مسیر استفاده زیادی از توان شرکت‌های دانش بنیان کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به همکاری‌های گسترده سازمان راهداری با شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی ریاست جمهوری در سال‌های اخیر گفت: تلاش زیادی شده تا در زمینه فعالیت‌های این سازمان، حضور مردم به حداقل برسد و اکثر مجوزهای صادره در بستر اینترنت و غیر حضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ اسفند ماه طبق تکالیف قانونی، آخرین مهلت پیوستن دستگاه‌های اداری دولتی به درگاه ملی کسب و کارها است افزود: سازمان راهداری از سازمان‌های پیشتاز در پیوستن به این سامانه بوده و تاکنون به تکالیف قانونی خود عمل کرده است و هیچ عقب ماندگی در این بخش ندارد.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون علمی رئیس جمهور، از فراخوان ملی جلب مشارکت تحولی و فناورانه سازمان راهداری رونمایی شد.

بر اساس این فراخوان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از عموم پژوهشگران و فعالان و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های تخصصی مرتبط با ساخت، نگهداری و توسعه و بهسازی راه‌های برون شهری برای همکاری علمی و تخصصی دعوت به عمل آورده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha