۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
اختلال در صنعت خودروسازی آمریکا و کانادا در پی اعتراض کامیون داران

اختلال در صنعت خودروسازی آمریکا و کانادا در پی اعتراض کامیون داران

در پی اعتراض کامیون داران در کانادا، کارخانه‌های خودروسازی در دو طرف مرز آمریکا و کانادا، شاهد کاهش یا توقف خطوط مونتاژ بوده اند.

به گزارش بازار، پس از یک سال کمبود تراشه‌های کامپیوتری، مشکلات ناشی از زنجیره تامین کالا و تعطیلی موقت کارخانه ها، صنایع خودروسازی با مشکل جدیدی مواجه شده اند.

کامیون داران کانادایی که مخالف دستورالعمل دولت کانادا برای واکسیناسیون اجباری هستند، ترافیک پل سفیر بین دیترویت و ویندزور، انتاریو که یک گذرگاه کلیدی برای حمل کالا بین دو کشور را تشکیل می‌دهد، مسدود کرده اند. این امر به مشکل دیگر زنجیره تامین کالا برای خودروسازان تبدیل شده است.

کارخانه‌های در دو طرف مرز، از شهر برامپتون در حومه تورنتو در ایالت انتاریو تا جورج تاون در ایالت کنتاکی در فاصله ۶۰۰ مایلی، شاهد کاهش یا توقف خطوط مونتاژ بوده اند، زیرا نمی‌توانند قطعات مورد نیاز خود را در مرز مشترک دریافت کنند. ائتلافی از سه گروه تجاری صنعت خودروسازی، از جمله نمایندگان خودروسازان و تامین کنندگان قطعات روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد" اختلال‌های مرزی کنونی در پل سفیر، مسیر ارتباطی بین دیترویت و ویندزور، و دیگر گذرگاه‌ها فشار مضاعفی را بر مشکل زنجیره تامین قطعات خودرو افزوده که پیش از این به علت کمبود نیمه هادی‌ها و سایر مسائل مرتبط با همه گیری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است.

کانادا صنعت خودروسازی جداگانه‌ای ندارد. کارخانه‌ها در این کشور همگی تحت مالکیت و اداره خودروسازان جهانی است که فعالیت‌های آنان در آمریکای شمالی با کارخانه هایشان در مکزیک و آمریکا ادغام شده است.

این صنعت بیش از یک سال است که با کمبود قطعات مختلف، بویژه تراشه‌های کامپیوتری دسته و پنجه نرم می‌کنند. اما مشکلات زنجیره تامین از جهات مختلف موجب کاهش تولید برای همه خودروسازان شده است و در نتیجه به تعطیلی گسترده، هرچند موقتی کارخانه‌های خودروسازی انجامیده است.

در میان خودروسازانی که روز پنج شنبه درباره اختلال در فعالیت‌های معمول خود گزارش دادند، شرکت فورد اعلام کرد کارخانه‌های خود را در اوک ویل و ویندزور در کانادا با کاهش ظرفیت تولید اداره می‌کند. همچنین شرکت فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد "اختلال در مسیر ارتباطی دیترویت و ویندزور به مشتریان، کارکنان، تامین کنندگان و جوامع و شرکت‌های هر دو طرف مرز آسیب می‌رساند که تا کنون تقریبا دو سال است با کمبود قطعات ناشی از مشکل جهانی نیمه هادی ها، کرونا و ... مواجه اند. همچنین در بیانیه این شرکت آمده است "ما امیدوارم این وضعیت به سرعت حل شود، چون می‌تواند اثرات گسترده‌ای بر همه خودروسازان در آمریکا و کانادا به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha