۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳
 گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین امری ضروری است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین امری ضروری است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: می توانیم در کشورهای آمریکای لاتین بازارهایی را جهت ارائه و فروش محصولات بازگشایی کنیم که البته در برخی از کشورهای آن منطقه این مهم انجام شده است.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آمریکای لاتین را دارای یک هویت مشخص در عرصه بین الملل دانست و گفت: آمریکا از سال ها پیش، آمریکای جنوبی را به عنوان حیاط خلوت خودش مورد توجه قرار می داد که البته قدرت های دیگر نظام سلطه نیز همین نگاه را در طول ادوار مختلف داشته اند.

وی ضمن اشاره به فاصله زمانی قاره آمریکا با آسیا اظهار کرد: با توجه به این ویژگی، کمتر به آمریکای جنوبی توجه کردیم، در حالی که از نظر اشتراکات، تکمیل کننده یکدیگر هستیم. کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت های خیلی خوبی دارند و بخش قابل توجهی از این کشورها می توانند به عنوان بازار مورد توجه قرار گیرند. منابع معدنی و غیر معدنی که به عنوان مواد اولیه برای بخش های صنعتی و تولیدی در اختیار دارند، بسیار غنی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: با توجه به نیازی که بیشتر کشورهای آمریکای لاتین به کالاهای ساخته شده دارند، می توانند نیاز خودشان را از کشورهای آسیایی از جمله ایران تامین کنند. ایران و کشورهای آمریکای لاتین می توانند در تبادل و همکاری فی مابین، بخشی از فشارهایی که بر هر دو طرف وجود دارد را به حداقل برسانند و حتی خنثی کنند.

مقتدایی با بیان اینکه کشورهای آمریکای جنوبی در طول سالیان گذشته مورد توجه ایران قرار داشته اند، عنوان کرد: در دولت های مختلف در توجه به آمریکای لاتین فراز و فرود داشته ایم اما همواره روند روابط رو به رشد بوده است به گونه ای که مردم ایران با نام برخی از کالاهای کشورهای این قاره آشنا هستند.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های مختلف در حوزه های اقتصادی بیان کرد: می توانیم در کشورهای آمریکای لاتین بازارهایی را جهت ارائه و فروش محصولات بازگشایی کنیم که البته در برخی از کشورهای آن منطقه این مهم انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم در گسترش روابط با کشورهای مختلف تصریح کرد: دولت سیزدهم بارها اعلام کرده است قصد دارد دیپلماسی اقتصادی را گسترش دهد و تمرکز مجلس یازدهم نیز ارتباط با کشورهایی است که می توانند نیاز ایران را برطرف کنند.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha