۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش بازار، حبیب امین زاده شامگاه سه شنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان بناب با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: طی شش ماهه اول سال صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از لحاظ ریالی ۴۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

تصریح کرد: در سال های اخیر کشور سوریه در میان ۱۰ کشور بازار هدف ما نبوده است ولی با برنامه ریزی هایی که توسط اعضای میز تجاری سوریه صورت گرفته امیدواریم صادرات استان به سوریه بیش از پیش توسعه یابد.

وی اضافه کرد: انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از صاحبان صنایع شهرستان بناب و اعضای میز تجاری سوریه در آذربایجان شرقی خواست تا هرچه سریع تر با بررسی ظرفیت های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در تأمین نیازهای اساسی کشور سوریه تلاش کنند.

امین زاده تصریح کرد: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره مندی از ظرفیت های تجاری کشور سوریه میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.

برنامه ریزی برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی

فرماندار بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت صنعت شهرستان بناب گفت: هم اکنون ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرستان بناب فعال هستند.

امین رفیعی افزود: برنامه ریزی شهرستان بناب برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلار محصولات غیرنفتی از این شهرستان در سال جاری است که افزایش ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی یادآور شد: این شهرستان نقشی بی بدیل در رونق تولید و ارزآوری در بخش صادرات غیرنفتی را داراست.

فرماندار بناب در ادامه با اظهار امیدواری تأکید کرد بازار سوریه می تواند بازار جدیدی برای توسعه صادرات غیرنفتی این شهرستان باشد.

واحدهای تولیدی در جنگ اقتصادی قرارگاه فرماندهی هستند

فرمانده سابق قرارگاه حضرت زینب(س) گفت: واحدهای تولیدی قلب تپنده کشور بوده و این واحدها در جنگ اقتصادی قرارگاه فرماندهی هستند.

سردار رحیم نوعی اقدم گفت: عملیات بازسازی کشور سوریه به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی با بسیج همگانی استعدادها و توانمندی های موجود در ایران برای ورود به سوریه اجرایی می شود.

وی افزود: ابتدا سرمایه گذاری صنعتی و سپس تجارت مهم ترین خواسته های طرف سوری از تجار و صنعتگران ایرانی است.

نوعی اقدم تعرفه ترخیص صفر درصدی را از جمله مزیت های سرمایه گذاری در این کشور خواند و ورود به بازار سوریه را بسیار حائز اهمیت دانست.

کد خبر: ۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha