۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
خواب زمستانی شهرک‌های صنعتی مازندران| برپایی کلینیک سیار
بازار گزارش می‌دهد؛

خواب زمستانی شهرک‌های صنعتی مازندران| برپایی کلینیک سیار

بابل- واحدهای صنعتی و تولیدی فراوانی طی سال‌های اخیر در مازندران در سایه بی تدبیری به تعطیلی کشیده شد و این وضعیت درحالی رقم خورد که شهرک‌های صنعتی استان در خواب غفلت و زمستانی به سر می‌برد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بیش از ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در مازندران وجود دارد و طی سال‌های اخیر واحدهای صنعتی زیادی مجبور به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید شدند و در این وضعیت شهرک‌های صنعتی فقط نظاره گر است و در خواب عمیق به سر می‌برد.

سرمایه گذاری‌های فراوانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران به جای ایجاد اشتغال یا به انحراف کشیده شد و یا بساط و غوغای زمین فروشی و تغییر کاربری را در آن رقم زد و بسیاری از طرح‌های صنعتی با گذشت سال‌ها همچنان راکد و غیرفعال ماند. به راستی تغییر در مدیریت شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران خواست و مطالبه از دولت مردمی و انقلابی است تا روحی تازه به این حوزه دمیده شود.

طی دو سال اخیر به جای اتخاذ تدابیر مناسب و راهکارهای برای رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران، سنگ اندازی ها و مانع تراشی، بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری دلسرد کرد و عطای سرمایه گذاری در استان را به لقایش بخشیدند.

در این راستا متولیان امر به جای اتخاذ راهکارهایی برای بقای واحدهای صنعتی و احیای آنها و یا برگشت واحدهای تولیدی به چرخه فعالیت، با درپیش گرفتن سیاست‌های انقباضی و یا سنگ اندازی های مکرر، جان تولید و واحدهای صنعتی را به لب رساندند.

در همین راستا برای از بین بردن مشکلاتی چون رکود فعالیت، تعطیلی و فعالیت با کمترین ظرفیت تولید، و کاهش ظرفیت تولید، جمعی از دلسوزان صنعتی برای برون رفت مشکلات واحدهای صنعتی، کلینیک تخصصی کسب و کار را به راه انداختند تا جور ترک فعل دستگاه‌های مسئول و متولی را به دوش کشند و اجازه ندهند بیش از این تولید متضرر شود و مهندسان بسیجی در این راه پیشگام شدند.

خواب زمستانی شهرک های صنعتی مازندران| برپایی کلینیک سیار

شهرک صنعتی رجه شهرستان بابل از جمله شهرک‌های بزرگ شهرستان بابل است که از مشاوره تخصصی این متخصصان بهره ببرند و مشکلات دیرینه آن در حال رفع شدن است.

واحدهای صنعتی عارضه یابی می‌شوند
میثم رعیت آزاد مسئول کلینیک تخصصی مهندسین صنعتی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کلینیک تخصصی کسب و کار مجموعه‌ای از مشاورین متخصص در حوزه‌های مختلف که به صورت منظم در بازه زمانی خاص در شهرک‌های صنعتی حضور پیدا می‌کنند و خدمات تخصصی مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف کسب و کار مانند فروش و بازاریابی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، همچنین سرمایه گذاری و تأمین مالی، عارضه یابی و بهینه سازی سیستم‌ها، توسعه مدیریت و منابع انسانی به صورت تخصصی به واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به صورت رایگان ارائه می‌کند.

رعیت آزاد تصریح کرد: این کلینیک مانند مرکز پزشکی عمل می‌کند که بعد از عارضه یابی در نسخه اولیه مواردی که لازم است برای بیمار تجویز شود را انجام می‌دهد و بعد از آن در مرحله بعد کارخانه با مشاور قرار داد می‌بندد و برای بهبود کسب و کار مشاور در کنار آن شرکت می‌ماند تا عارضه حل شود.

مسئول کلینیک صنعتی بسیج افزود: استفاده از مشاوران متخصص برای واحدهای تولیدی بسیار راهگشا بوده و در این واحدهای صنعتی با استفاده از این مشاوران عمر واحدهای صنعتی زیاد می‌شود و بقا پیدا می‌کند.

هدف از راه اندازی کلینیک تخصصی سیار مشاوره کسب و کاراست که با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی و به همت کانون بسیج مهندسین صنعتی بابل انجام شده است

وی افزود: هدف از راه اندازی کلینیک تخصصی سیار مشاوره کسب و کاراست که با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی و به همت کانون بسیج مهندسین صنعتی بابل انجام شده است و ایجاد ارتباط مستمر بین عرصه‌های علم و دانش و صنعت و تولید هدف اصلی آن به شمار می‌رود و قطعاً در فرآیند تولید، تأثیرگذار خواهد بود.

محسن طالبی رئیس هیئت مدیره مشاوران کلینیک تخصصی صنعتی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی کسب و کار یک بستری در راستای درمان بیمار صنعتی است، افزود: این کلینیک بدین منظور نیست که بتواند به صورت عمده مشکل به وجود آمده را حل کند بلکه ساختاری ایجاد شده است که به صورت جامع در تمام بخش‌ها با استفاده از تجربیات و دانش مشاوران مشکلات واحدهای صنعتی را شناسایی و برای رفع آن تلاش کند.

خواب زمستانی شهرک های صنعتی مازندران| برپایی کلینیک سیار

وی بازاریابی، فروش و امور مالیاتی، بازرگانی و حقوقی را از جمله مشکلات بخش صنعت ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر واحدهای کسب و کار زیادی به صورت از هم گسیخته در جامعه صنعتی به وجود آمده است اما هیچکدام مانند این کلینیک به صورت تخصصی در این حوزه ورود پیدا نکرده است زیرا در این حوزه هیچگاه یک مشاور قابلیت حل تمام مشکلات بخش صنعت را ندارد و این امر به کار تخصصی نیاز دارد که دراین کلینیک به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: این کلینیک به صورت تخصصی در حال فعالیت بوده و اعضای آن متشکل از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع کوچک و همچنین تشکل‌های بخش خصوصی است.

وی با اظهار اینکه این کلینیک گامی برای عارضه یابی واحدهای صنعتی راکد برداشته است تا بتواند آنان را به چرخه تولید بازگرداند، افزود: همچنین قبل از راه اندازی واحدهای صنعتی برای برداشتن گام درست مشاوره‌هایی ارائه می‌دهد تا بعدها این واحد صنعتی دچار مشکل نشود.

به گزارش بازار، واحدهای صنعتی زیادی طی سال‌های اخیر در مازندران دچار رکود و اسیر مشکلات شدند که نساجی، چینی سازی، چوب و کاغذ، مس، آلومینیوم، سرب، ریخته گری، سیمان، کاشی و سرامیک، صنایع قند و شکر، روغن، صنایع شیمیایی و داروسازی، صنایع شیر و فرآورده‌های شیری، شیشه، آجر، گچ، سنگ و پولاد و غیره از جمله آن است و اکنون که از دستگاه‌های متولی نظیر شهرک‌های صنعتی برای رفع مشکلات قطع امید شده، تمام امید صنعتگران به بسیج مهندسان و تشکل‌های مرتبط است تا با مانع زدایی، تولید را به رونق رسانند و از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha