۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
تایید طرح ساماندهی خودرو از نظر شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

تایید طرح ساماندهی خودرو از نظر شورای نگهبان

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح ساماندهی خودرو از نظر شورای نگهبان ایراد و ابهامی نداشت.

به گزارش بازار، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران درباره طرح ساماندهی خودرو گفت: ما در ابتدا ابهاماتی درباره این طرح داشتیم که در مرحله آخر و پس از رفع ایرادات اعلام کردیم که هیچ مغایرت و ابهامی وجود ندارد، اما ایرادات نهایی که به مجلس اعلام کردیم ایرادات هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت بود و شورا خود هیچ ایرادی ندارد، اما هیأت عالی باید نظر خود را اعلام کرده و ما هم موظفیم این ایرادات را به مجلس انتقال دهیم.

ابهامات لایحه رتبه بندی معلمان باید برطرف شود
سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: در بخشی از ایرادات، دولت بار مالی این مصوبه را در حد خود قبول کرده، اما نسبت به مواردی که مجلس به آن اضافه کرده است، ابهام نسبت به بار مالی آن وجود دارد که این ابهام به همراه ابهامات دیگر باید برطرف شود.

وی ادامه داد: درباره لایحه درآمد پایدار و هرینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ابهامات کمی باقی مانده است.
طحان نظیف همچنین درباره مصوبه‌ای برای تولیدکنندگان حوزه مسکن و آجر اعلام کرد: اصلاحیه یک بند از قانون بودجه ۱۴۰۰ به نفع تولیدکنندگان آجر و کوره‌های آجرپزی تایید شد که امیدواریم این اقدام در قیمت تمام شده مسکن هم تاثیر بگذارد.

ایرادات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان رفع شده است
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ایرادات طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مجلس برطرف شده و اکنون در دستور کار شورا است.

طحان نظیف همچنین گفت: مواردی از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در شورای نگهبان مغایر اصول قانون اساسی شناخته شد که البته نامه‌ای هم در این باره شامل ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به دست ما رسیده است که ما این ایرادات را هم به مجلس ارسال کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: نمایندگان مجلس بیشترین ارتباط را با مردم دارند. مراجعات زیادی به آنان می‌شود. نمایندگان بر اساس قانون باید نظارت و قانون‌گذاری کنند. آنان منعی برای نظارت ندارند، اما نباید در امور قوای دیگر دخالت کنند.

وی افزود: آنان می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند. البته طبق بیانات مقام معظم رهبری نمایندگان نباید در انتصابات دخالت نداشته باشند. اگر واقعا نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت داشته باشند، حتما شورای نگهبان این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha