۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹
پروژه‌های نیمه تمام ایلام در انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور
بازار گزارش می‌دهد؛

پروژه‌های نیمه تمام ایلام در انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور

ایلام- پروژه‌های نیمه تمام ایلام که به دلیل کمبود اعتبار مشکلات زیادی دارند در انتظار ابلاغ اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل شدن هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان ایلام یکی از محروم‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی برای توسعه زیرساخت‌های استان اجرایی شده ولی به دلیل کمبود اعتبار هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده‌اند.

پروژه‌های مختلف دیگر در حوزه کشاورزی و صنعتی نیز در استان در حال اجراست که این پروژه‌ها نیز با کمبود اعتبار مواجه هستند.

در سفر اخیر رئیس جمهور مصوبات بسیار خوبی برای توسعه استان به خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان تصویب شد که هنوز بخش مهمی از اعتبارات سفر به این پروژه‌ها تزریق نشده است.

مصوبات سفر رئیس جمهور هنوز اجرایی نشده است
نماینده مردم ایلام در مجلس در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مصوبات بسیار خوبی برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی استان در سفر رئیس جمهور تصویب شد که متاسفانه هنوز اکثر عملیاتی نشده است.

سارا فلاحی با اشاره به اینکه مصوبات سفر به خصوص اختصاص اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمام در وزارتخانه‌ها پیگیری می‌شود، افزود: از رئیس جمهور انتظار داریم توجه ویژه به استان ایلام داشته باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مصوبات سفر استانی به ایلام عملیاتی نشده است و باید دستور پیگیری و اجرایی شدن آنها توسط رئیس جمهور صادر شود.

پروژه‌های نیمه تمام ایلام در انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور

۴۳ درصد اعتبارات دولتی سفر رئیس جمهور محقق شد
استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به برکت سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است، چیزی نزدیک به ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان در این سفر به استان اختصاص داده شد که تاکنون ۴۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

حسن بهرام نیا بیان کرد: از این میزان ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان حدود یک هزار میلیارد آن دولتی و مابقی آن مربوط به نهادهای حمایتی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) است.

وی گفت: از اعتبار دولتی تخصیص داده شده سفر رئیس جمهور به استان حدود ۴۳ درصد آن تاکنون محقق شده است.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری
بهرام نیا افزود: امروز زمین‌های فراوانی در دشت‌های شمال و جنوب استان وجود دارد که این دشت‌ها نیازمند آب هستند، در صورت تکمیل پروژه‌های آبرسانی کشاورزی می‌توانیم در زمینه توسعه کشت و کار و اشتغالزایی در استان گام برداریم.

وی ادامه داد: از نمونه مصادیق پروژه‌های آبرسانی کشاورزی در استا بحث طرح سامانه گرمسیری است، بودجه مصوب سامانه گرمسیری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این طرح تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان است، افزود: برای تکمیل این پروژه نیاز به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار ایلام اضافه کرد: اگر این طرح در استان محقق شود ما شاهد افزایش ۹۰ هزار تن محصولات زراعی به ارزش ۶۳۰ میلیارد تومان در استان خواهیم بود، در مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

پروژه‌های نیمه تمام ایلام در انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور

اختصاص اعتبار برای تکمیل ۱۸ ایستگاه پمپاژ آب در ایلام
وی گفت: از طرف دیگر تعداد ۱۸ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در استان ایلام وجود دارد که در صورت تکمیل شدن ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان را آبی می‌کنند، در سفر رئیس جمهور به استان ۵۰ میلیارد برای تکمیل ۱۸ ایستگاه درنظر گرفته شده که به تازگی ۱۸ میلیارد تومان در طرح‌های شهرستان هلیلان، آبدانان و دهلران توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در دشت عباس دهلران برای طرح احیای ۵۵ هزار هکتار از اراضی منطقه، ۹ هزار هکتار این طرح باقی مانده که در تلاش هستیم این طرح نیز تکمیل شود.

آخرین وضعیت پروژه های زیرساختی در استان ایلام
استاندار ایلام بیان داشت: یکی از نیازهای استان طرح راه آهن است که از سمت اسلام آباد تا مهران و از مهران تا دهلران است، متاسفانه پروژه‌ای به این عظیمی و تاثیرگذار برای توسعه استان مغفول مانده بود، در سفر رئیس جمهور نیز این طرح مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طول خط آهن استان ۳۳۰ کیلومتر است، هم اکنون اعتباری که برای آن در نظرگرفته شده ۱۹۹ میلیارد تومان است که حدود ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

بهرام نیا بیان کرد: با این مبلغ هیچ کاری نمی‌توان برای طرح انجام داد، باید تلاش بیشتری برای تخصیص اعتبار به این پروژه صورت گیرد، تاکنون پیمانکار برای انجام پروژه تجهیز کارگاه کرده و حدود ۳ کیلومتر عملیات اجرایی و ساخت و ساز را شروع کرده است.

استاندار ایلام در بحث ایجاد آزادراه در استان نیز عنوان کرد: یکی از زیرساخت‌های بسیار تاثیرگذار در زندگی مردم بحث توسعه راه های مواصلاتی است که با عنایت به اینکه استان ایلام دارای جایگاه ویژه ای به واسطه مرز مهران و عتبات عالیات دارد، قطعاً می‌طلبد به این موضوع اهتمام و توجه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان توجه به بزرگراه و آزادراه بوده است، ایجاد بزرگراه حمیل-ایلام-مهران با توجه به اعتبارت کنونی و پیش بینی اعتبارات لازم تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.

با توجه به محرومیت های استان ایلام نیاز است توجه بیشتری در بحث تخیصیص اعتبارا سفر رئیس جمهور به استان صورت گیرد.بسیاری از پروژه های نیمه تمام استان نقش مهمی در اشتغال و توسعه استان دارند.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      اره بودجه اختصاص داده میشه ولی نمی دونم چجوریه که یه بیمارستان بعداز15سال هنوزکامل نشده .امکان نداره دزدی اتفاق افتاده باشه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      در ایلام ۱۰ سال است که نمی توانند بیمارستان را تکمیل کنند حالا چطور می‌خواهند خط راه آهن ایجاد کنند دوره ما همشه جنگ وگرانی وبیکاری بوده
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      چرا راه آهن ایلام رو از اندیمشک نمیارن،مسیرش هم هموار و با کمترین عوارضه طبیعی زمینه،در حالیکه مسیر کرمانشاه دارای کوههای بلند و درههای عمیق میباشد