۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی| افزایش ۵۱ درصدی پروازهای عبوری در سال ۱۴۰۰
عملکرد ۱۰ ماهه وزارت راه در بخش حمل‌ونقل هوایی؛

رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی| افزایش ۵۱ درصدی پروازهای عبوری در سال ۱۴۰۰

بررسی عملکرد ۱۰ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ و نقل هوایی از رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی و رشد ۵۱ درصدی پروازهای عبوری نسبت به سال ۹۹ خبر می‌دهد.

به گزارش بازار، وزارت راه و شهرسازی بر اساس پایش و کنترل آماری، عملکرد ۱۰ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد ۱۰ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش عملکرد این حوزه دارد.

تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۱۰ ماهه سال‌جاری به ‌ترتیب ۲۵۹هزار فروند و ۱۰ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۲۱۰ هزار فروند و بین‌المللی ۳ هزار فروند) به‌ ترتیب ۲۳ و ۲۳۳ درصد افزایش داشته است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر درپروازهای داخلی و بین‌المللی در ۱۰ ماهه سال‌جاری به‌ترتیب ۲۲۷۶۲هزار نفر و ۱۱۳۲ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۸۵۳۵ هزار نفر و بین‌المللی ۱۶۵هزار نفر) به‌ ترتیب ۲۳ درصد و ۵۸۶ درصد افزایش داشته و تعداد پروازهای عبوری از فراز کشور در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۱۳۳ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۸۸ هزار فروند) ۵۱ درصد افزایش داشته است.

بررسی عملکرد ۴۳ ساله حوزه حمل‌ونقل هوایی حکایت از پیشرفت حوزه هوانوردی با وجود تحریم ها دارد و طبق آمار منتشر شده، تعداد ناوگان فعال هوایی کشور از ۲۵ فروند در سال ۱۳۵۷، به ۱۶۹ فروند در سال ۱۴۰۰ رسیده است و رشد ۷ برابری داشته است، هم اکنون ۲۴ هزار و ۳۳۱ صندلی در ناوگان هوایی کشور فعال است.

گفتنی است در حال حاضر تعداد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۶۱ فرودگاه است که از این تعداد ۲۶ فرودگاه بین‌المللی، ۲۷ فرودگاه مرز هوایی و ۷ فرودگاه داخلی هستند.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha