۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
آغاز فصلی نو در همکاری‌های ایران و قرقیزستان در صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

آغاز فصلی نو در همکاری‌های ایران و قرقیزستان در صنعت پتروشیمی

شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با سفیر قرقیزستان در تهران از آمادگی ایران برای تأمین نیازهای قرقیزستان به محصولات ‌پتروشیمی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در دیدار با تورداکن سی‌دیکف، سفیر قرقیزستان در ایران در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست بر آمادگی صنعت پتروشیمی ایران برای همکاری با این کشور تأکید کرد.

در این دیدار، نحوه صادرات خدمات فنی و مهندسی، فناوری و نیز امکان صادرات کود اوره و دیگر محصولات مدنظر قرقیزستان از سوی مجتمع‌های پتروشیمی کشور به این کشور آسیای میانه بررسی شد.

شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران و بازرگانان قرقیز، بحث کریدور ایران، قرقیزستان و چین را برای افزایش همکاری‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: کشور قرقیزستان که مرز بزرگی با کشور چین دارد می‌تواند از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی ایران در همه بخش‌ها در همکاری‌های آینده استفاده و به‌عنوان پلی بین ایران و چین نقش مؤثری ایفا کند.

سفیر قرقیزستان نیز ضمن معرفی یک شرکت قرقیزی که در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند، درخواست کرد در تأمین نیازهای پتروشیمیایی و غیرشیمیایی (مانند قیر که برای راهسازی قرقیزستان مهم است) با شرکت یادشده نهایت همکاری شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha