۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
 تدوین استراتژی توسعه صنعتی باید واقع بینانه باشد
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

تدوین استراتژی توسعه صنعتی باید واقع بینانه باشد

خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت ایران گفت: تدوین استراتژی توسعه صنعتی باید واقع بینانه و بر مبنای واقعیت ها و اطلاعات درست انجام شود.

به گزارش بازار، آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت ایرانبا بیان اینکه راهبرد صنعتی و استراتژی توسعه صنعتی یک سابقه طولانی در کشورمان دارد گفت: اسناد زیادی روی این قضیه کار شده و مطالعاتی هم در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز اخیراً در دیدار فعالان اقتصادی، این خواسته را از سمت بخش اقتصادی به خوبی مورد توجه قرار داده و بر آن تأکید فرمودند و امیدواریم در دستور کار دولتها قرار بگیرد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه تدوین استراتژی توسعه صنعتی باید واقع بینانه و بر مبنای واقعیت ها و اطلاعات درست انجام شود گفت: تدوین این سند باید با یک بازه زمانی و اهداف مشخص باشد و نقطه شروع و پایان آن نیز به صورت دقیق تعیین شود.

خالقی افزود: هر کسی که در مسیر توسعه صنعتی کشور می تواند نقش آفرینی کند باید در این سند نام و وظایف او قید و لحاظ شود تا به موقع به وظیفه خود عمل کند درغیراین صورت باید پاسخگو باشد چراکه به اهداف صنعتی نخواهیم رسید و آسیب خواهیم دید.

وی با بیان اینکه سند باید در طول زمان مورد بازبینی قرار گیرد گفت: اصلاحات موردی اینگونه اسناد بسیار ضروری و مهم است اما نکته مهم تر اینکه چنین سیاست های بلندمدتی نباید با رفت و آمد دولتها دستخوش تغییرات اساسی شده و یا کنار گذاشته شوند.

خالقی با تصریح بر اینکه ما تا به حال نقشه اجرایی نداشتیم چون اراده ای برای اجرای اسناد نبوده گفت: آنچه که اتفاق افتاده بیشتر در حوزه شعار و صحبت بوده و لذا نیازمند هماهنگی های بیشتر و خودداری از اقدامات جزیره ای و سلیقه ای هستیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha