۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
 استفاده از آمایش سرزمینی در تدوین استراتژی توسعه صنعتی
مدیر نوسازی صنایع سازمان گسترش و نوسازی ایران مطرح کرد

استفاده از آمایش سرزمینی در تدوین استراتژی توسعه صنعتی

مدیر نوسازی صنایع و توسعه سازمان گسترش و نوسازی ایران گفت: ایران کشوری پهناور و مملو از ظرفیت های معدنی و کشاورزی است که با یک برنامه دقیق و مبنی بر بهره وری باید حداکثر استفاده را از آن کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی عزیزمحمدی، مدیر نوسازی صنایع و توسعه سازمان گسترش و نوسازی ایران به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر پیرامون اهمیت وجود نقشه راهبردی صنعت کشور با ویژه برنامه «اقتصاد در گام دوم» مصاحبه کرد.

عزیزمحمدی با بیان اینکه هر حرکتی نیازمند یک نقشه راه و تعیین اهداف است گفت: تعریف یک راهبرد و استراتژی توسعه صنعتی و معدنی کشور اهمیت بسیار بالایی دارد که در اسناد بالادستی نیز مورد اشاره و تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: اولین سند استراتژی توسعه صنعتی در سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ تدوین و در همان زمان به دانشگاه صنعتی شریف محول شد و با روی کار آمدن دولت جدید و چکش کاری روی سند اول، سند دوم و سوم kdc تدوین شدند.

مدیر نوسازی صنایع و توسعه سازمان گسترش و نوسازی ایران با اشاره به اهمیت استفاده از آمایش سرزمینی در تدوین استراتژی توسعه صنعتی گفت: ایران کشوری پهناور و چهار فصل و مملو از ظرفیت های معدنی و کشاورزی است که با یک برنامه دقیق و مبنی بر بهره وری باید حداکثر استفاده را از آن برد.

عزیزمحمدی افزود: سندهای اولیه در مقطع زمانی خاص خودشان نوشته شده و لذا هر جلوتر می رویم باید سندهای جامع تری را تدوین کنیم که مبنی بر پتانسیل های بالقوه و قابل سنجش نیز باشند.

مدیر نوسازی صنایع و توسعه سازمان گسترش و نوسازی ایران از رویکرد کمی کردن برنامه ها انتقاد و اظهارکرد: ما در سندهای قبلی بیشتر به مبحث کمیت پرداختیم اما به همان میزان باید به مبحث کیفیت و تعیین اولویت ها و سیاست های صنعتی نیز بپردازیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha