۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
ترانزیت سنگ آهن از طریق امیرآباد ۵۰ هزار میلیارد تومان سودآوری دارد
استاندار مازندران:

ترانزیت سنگ آهن از طریق امیرآباد ۵۰ هزار میلیارد تومان سودآوری دارد

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران گفت: ترانزیت سنگ آهن روسیه از طریق بندر امیرآباد به ترکیه سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان سود نصیب استان می‌کند.

سید محمود حسینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه بنیاد مستضعفان تاکنون سرمایه گذاری متعددی را انجام داده است، افزود: از این بنیاد تقاضا داریم متناسب با شرایط جدید، طرح های توسعه ای در استان اجرا کند.

وی با عنوان اینکه مازندران به رغم مواهب طبیعی و الهی به نسبت استان های دیگر عقب مانده است، اظهار داشت: مازندران در زمینه زیرساخت های اقتصادی عقب نگه داشته است و یک کارخانه درست و درمان نداریم و نساجی مازندران نیز جمع شده است.

وی ادامه داد: نیازمند تحولات و تعاملات با کشورهای همسایه هستیم و بندر امیرآباد پایگاه اصلی کریدور شمال - جنوب مطرح بوده و تنها بندر شمال بوده که متصل به ریل است.

حسینی تصریح کرد: طبق توافق با روسیه مقرر شد سنگین آهن را که از ترکیه به هند برده می شود از بندر امیرآباد منتقل شود که ترانزیت سنگ آهن سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان سود دارد.

استاندار مازندران خواستار احداث کارخانه مس و سنگ آهن شد و گفت: این طرح مازندران را به مرکز بزرگ صنعتی تبدیل می کند.

وی با اظهار اینکه صنایعی نظیر فولاد و غیره به استان هایی برده شد که اکنون درگیر تامین آب آن هستند خواستار سرمایه گذاری بنیاد در صنایع مادر و پایه شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha