۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
آمادگی وزارت نفت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

آمادگی وزارت نفت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

برای عملیاتی شدن تامین منابع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با وزارت نفت جلساتی داشتیم و این وزارتخانه پذیرفته نه تنها در خصوص این پروژه بلکه اجرایی شدن پروژه های عمرانی دیگر اقداماتی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در مورد اعتبارات بودجه‌ای حمل و نقل عمومی در سال آینده گفت: موضوع حمل و نقل عمومی و ناوگان فرسوده بارها در فراکسیون مدیریت شهری مجلس، شورای شهر تهران و شهرداری بحث و بررسی شده است و راه حل‌هایی در اصلاح تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ دیده می‌شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند هزینه هنگفتی است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: در نظر داشته باشیم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند هزینه هنگفتی است به فرض مثال، در حال حاضر نیازمند نوسازی دستگاه‌های اتوبوس فرسوده و ۲ هزار واگن برای مترو هستیم.

شاکری با اشاره به استفاده از تهاتر دارایی‌ها برای جبران کمبود اعتبارات لایحه بودجه‌ای تاکید کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی غیر از تبصره در لایحه بودجه پیشنهادات دیگری همچون استفاده از منابع تهاتری نظیر نفت و دارایی‌های دیگر پیشنهاد داده شد؛ امیدوارم موارد عنوان شده در بودجه ۱۴۰۱ اعمال شود. اگر مشکلاتی در اصلاح بودجه ایجاد شد برای جبران کمبود آن به سمت موضوعات تهاتر خواهیم رفت، به اعتقاد بنده منابع تهاتری بیشتر می‌توانند در زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی نقش داشته باشند.

اقدامات وزارت نفت برای نوسازی حمل و نقل عمومی
عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اقدامات وزارت نفت برای نوسازی حمل و نقل عمومی گفت: برای عملیاتی شدن تامین منابع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با وزارت نفت جلساتی داشتیم و این وزارتخانه پذیرفته نه تنها در خصوص این پروژه بلکه اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی دیگر اقداماتی داشته باشد.

حجم آلودگی هوا به دو دلیل کاهش پیدا می‌کند
شاکری در مورد نقش پررنگ حمل و نقل عمومی در آلودگی پایتخت و دیگر کلانشهرها گفت: آلودگی هوا تنها مختص به فصل خاصی از سال نیست، متاسفانه کل فصول سال شاهد نوسان این معضل هستیم که بخش عمده‌ای از آن مربوط به همین ناوگان حمل و نقل فرسوده است، هر میزان بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی پاک و به روزی را توسعه دهیم، حجم آلودگی هوا به دو دلیل کاهش پیدا خواهد کرد؛ نخست فرسودگی حمل و نقل عمومی که عاملی برای گسترش و شدت گیری آلودگی است در ثانی بعد از بهبود سامانه حمل و نقل عمومی مردم از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده خواهند کرد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد : در بیشتر جلساتی که در سازمان حمل و نقل عمومی، شهرداری و شورای شهر داشتیم بیشتر بر روی دو مورد مذکور یعنی تعویض اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده به ویژه موتورسیکلت‌های کاربراتوری و انژکتوری و همچنین نوسازی واگن‌های مترو تاکید بسیار شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha