شرکت‌های بزرگ به تأمین زیرساخت‌های استانی کمک کنند
رئیس اتاق کرمان:

شرکت‌های بزرگ به تأمین زیرساخت‌های استانی کمک کنند

رئیس اتاق کرمان به شرکت‌های بزرگ و توانمند استانی پیشنهاد کرده است مجموعه‌ای تشکیل دهند و با هزینه کردن امکانات و منابع خود، به توسعه زیرساخت‌های استان‌ها کمک کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان پیشنهاد کرد: مجموعه‌ای مشتمل بر شرکت‌های بزرگ استان کرمان تشکیل و امکانات هر یک از این شرکت‌ها به‌طور متناوب هزینه شود تا بتوان به تأمین زیرساخت‌های استان کمک کرد.

طبیب زاده در هفتادمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی شاخص توسعه اقتصادی پایدار، افزود: اگر بسیار فوری برای تأمین زیرساخت‌های استان به‌ویژه در زمینه گاز چاره‌اندیشی نشود، در آینده‌ای نزدیک با بحران روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: مجموع ورودی گاز استان ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار مترمکعب در ساعت است و این در حالی است که فقط شرکت گل‌گهر سیرجان تا چند سال آینده به دو هزار مترمکعب گاز نیاز دارد.

طبیب زاده، بیان کرد: توسعه پایدار در استان کرمان و پیدا کردن راه‌حل کارشناسی برای رفع عقب‌ماندگی‌ها بسیار اهمیت دارد و وظیفه اتاق فراهم کردن فضایی صمیمی برای در میان گذاشتن مسائل و مشکلات با هدف برداشته شدن توسعه نامتوازن از چهره استان است.

وی تصریح کرد: روند مصرف و تولید در استان به‌جایی خواهد رسید که آثار بسیار بدی خواهد داشت که درگذشته این موضوع را هشدار داده بودیم.

استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه چشم‌انداز ۱۰ ساله برای تأمین نیاز توسعه استان دیده شده که مهم‌ترین آن برق و گاز است، گفت: استان کرمان آمادگی تولید ۶ هزار مگاوات برق را دارد و می‌تواند در حوزه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا پایلوت شود.

علی زینی‌وند، با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر برنامه محوری و کار کارشناسی افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ۱۵ طرح کلان در حال اجرا را با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احصا خواهیم کرد تا دلایل کندی پیشرفت، مشکلات و موانع کار آنها بررسی شود و بتوانیم اختیارات را برای رفع آنها بگیریم.

وی اظهار کرد: کرمان برای واگذاری اختیارات و تغییرات محلی حکمرانی کاملاً آماده است و اسناد توسعه‌ای و چشم‌اندازهای لازم را نیز تهیه کرده است.

در ادامه نیز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم‌نامه تولید شش هزار مگاوات برق تجدید پذیر در استان کرمان با وزارت نیرو انجام شده و کمبودهای زیرساختی استان در توسعه اقتصادی باید تعیین تکلیف شود.

محمدرضا پورابراهیمی بیان کرد: توسعه کشور باید همراه با پیشرفت در تمام ابعاد باشد زیرا توسعه به‌تنهایی در مواردی خارج از عدالت است.

وی با اشاره به اینکه چگونگی وضعیت اسناد بالادستی سند آمایش برای استان‌ها جای سؤال دارد، تصریح کرد: اگر اسناد بالادستی به استان‌ها ابلاغ نشود تدوین سند استانی با چالش روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha