۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
بزرگترین کارخانه فرآوری معدن طلای شرق کشور وارد مدار تولید شد
در گفتگو با بازار اعلام شد؛

بزرگترین کارخانه فرآوری معدن طلای شرق کشور وارد مدار تولید شد

بیرجند- فرماندار خوسف گفت: فاز اول کارخانه فرآوری معدن طلای شادان با ظرفیت بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و استحضال سالانه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم طلا وارد چرخه تولید شد.

محمد علی آخوندی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: این کارخانه فرآوری به عنوان دومین کارخانه فرآوری طلا در شهرستان است که امروز به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: همچنین دو کارخانه فرآوری طلا نیز در منطقه ماهر آباد و خونیک نیز در دست احداث است.

وی گفت: معدن طلای شادان با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی وارد چرخه تولید خواهد شد و برای ۲۲۰ نفر در فاز اول ایجاد اشتغال خواهد کرد.

فرماندار خوسف اظهار داشت: کشتارگاه دام صنعتی شرکت آریا آرک از دیگر پروژه های افتتاحی دهه فجر است که میزان سرمایه گذاری آن یک هزار میلیارد ریال است و بیش از۲۳۰ نفر در این پروژه مشغول به کار می شوند.

آخوندی با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه تولید کاشی ساختمانی کفی پرسلانی نیز آغاز می شود، افزود: در این کارخانه بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود و ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

فرماندار خوسف اظهار داشت:محصولات این کارخانه با هدف صادرات به کشورهای خارجی احداث خواهد شد و زمینه ورود ارز به کشور را فراهم خواهد کرد.

وی به آغاز عملیات جرایی کارخانه تولید کنسانتره نیز اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه شامل ۵ میلیون دلار سرمایه گذاری برای احداث و ۵ میلیون دلار نیز سرمایه در گردش طرح است.

فرماندار خوسف میزان اشتغال این ظرح را ۸۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: این طرح توسط سرمایه گذارانی از کشور چین ایجاد خواهد شد و بعد از کارخانه های چدن، فولاد، کک چهارمین سرمایه گذار حارجی در شهرک شهید رحمانی است.

وی گفت: خوسف با ایجاد واحدهای متعدد صنعتی که بیشتر این واحدها با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است در آینده نزدیک به عنوان یک شهر صنعتی در شرق کشور مطرح خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha