۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
سهم ۱۰ درصدی آذربایجان شرقی از صادرات محصولات فولادی| رشد ۲۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

سهم ۱۰ درصدی آذربایجان شرقی از صادرات محصولات فولادی| رشد ۲۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی استان در صادرات محصولات فولادی کشور، تکمیل زنجیره در این صنعت را اقدام راهبردی و اساسی صمت استان برشمرد.

به گزارش بازار، صابر پرنیان در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجرانقلاب اسلامی، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد واحدهای فعال در صنایع فولادی، رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است و توسعه هرچه بیشتر این صنعت ثروت‌زا، ارزآور و اشتغالزا رونق و توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی وزنی و رشد ۴۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی کشور در ۱۰ ماهه سال‌جاری با وجود تمام مسائل موجود اعم از تحریم های ظالمانه، شیوع بیماری کرونا و مسدودیت مرزها، افزود: رشد ۲۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه امسال نشان از توانمندی و ظرفیت های بسیار بالای واحدهای صنعتی استان در تولید کالاهای باکیفیت و صادرات محور دارد.

فرصت استثنایی و بازار ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه
رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه باید با برنامه محوری از فرصت استثنایی و بازار ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات استان نهایت بهره را ببریم، اضافه کرد: آذربایجان شرقی با تکیه بر ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، فعالیت واحدهای صنعتی و شرکت های خدمات فنی - مهندسی و همچنین وجود نیروی انسانی متخصص و دانشگاههای معتبر متعدد، توان ارتقای جایگاه استان در ارائه خدمات و تولید کالاهای باکیفیت، قابل رقابت و صادرات محور به کشورهای همسایه را دارد.

وی بخش خصوصی استان را در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار پیشرو دانست و گفت : حاکمیت وظیفه سیاست گذاری و تسهیل گری را داشته و محور کار بخش خصوصی است و ما می توانیم با استفاده از فرصت های موجود افزایش ظرفیت های صادراتی بیش از این نیز در استان داشته باشیم.

پرنیان با اشاره به فرایند احصاء و پیگیری جدی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تاکید کرد: استاندار آذربایجان شرقی محور فعالیت های مسئولان استانی را بر پایه رفع موانع تولید قرار داده و در همین راستا تمامی مصوبات ستاد تسهیل برای همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان لازم الاجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، استان را استانی جذاب برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: مجموعه مسئولان استان بویژه سازمان صمت آماده استقبال از حضور سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کسب و کارها می‌باشد و بستر مناسب برای تداوم تولید و توسعه واحدهای صنعتی استان را بیش از گذشته فراهم خواهیم کرد.

وی بر تعامل و هم افزایی دستگاه‌های متولی برای رفع چالش‌هایی نظیر تامین مواد اولیه، تامین مالی و تسهیلات و نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین آلات واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: نگاه ویژه‌ای به محیط زیست داریم و با الگو گرفتن از سند آمایش استان و استفاده از ظرفیت های موجود، توسعه همه جانبه منطقه را استمرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha