۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
امضای تفاهمنامه تامین منابع مالی فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح کرد

امضای تفاهمنامه تامین منابع مالی فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تامین و تسهیل منابع مالی برای فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد محوری‌ترین مسئله سرمایه‌گذاران در این مناطق است.

به گزارش بازار، سعید محمد در مراسم امضای تفاهمنامه تامین و تسهیل منابع مالی برای فعالیت‌های اقتصادی میان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و بانک تجارت افزود: همکاری بانک تجارت و شورای عالی مناطق آزاد در چارچوب قوانین، مقررات، ضوابط و بخشنامه‌های جاری بانک و قوانین مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و ارائه بهتر خدمات به فعالان اقتصادی یکی از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد همکاری در تامین نهادهای پولی و بانکی در حوزه‌های مختلف، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد را از دیگر محورهای این نشست برشمرد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه با هدف برقراری و توسعه تعاملات بانکی و رفع بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد کشور در ۷ ماده تنظیم شده است.

ارائه انواع خدمات مالی و بانکی با تکیه بر خدمات نوین بانکی مورد نیاز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اعطای انواع تسهیلات ریالی، ارزی و صدور انواع ضمانتنامه‌های ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی مطابق بخشنامه‌ها و ضوابط داخلی بانک و دستورالعمل‌ها و مقررات بانک مرکزی از محورهای مهم این تفاهمنامه است. همچنین ارائه انواع خدمات الکترونیکی توسط شبکه شعب و درگاه‌های الکترونیکی و پیش بینی تمهیدات لازم در خصوص تمرکز امور بانکی سازمان‌های مناطق در چارچوب مقررات مربوطه بنا به درخواست سازمان از دیگر مفاد تفاهمنامه است.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha