۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
سود سهام عدالت تا قبل از پایان اسفند پرداخت می‌شود
سخنگوی دولت:

سود سهام عدالت تا قبل از پایان اسفند پرداخت می‌شود

بهادری، سخنگوی دولت گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، تا پایان اسفند، سود سهام عدالت برای سهام‌داران پرداخت خواهد شد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود، با تبریک دهه فجر، ماه مبارک رجب و همچنین روز نیروی هوایی و گرامیداشت سالروز بیعت تاریخی نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) گفت: مطابق مصوبه شورای عالی بورس، سود سهام عدالت برای سهامداران تا قبل از پایان اسفند واریز می‌شود.

وی افزود: امسال سود سهام عدالت بیش از ۲.۵ برابر میزانی است که تاکنون پرداخت شده است.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: برای هر سهامدار ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان سود سهام پرداخت می‌شود و کسانی که سهام عدالت خود را تکمیل کرده باشند، دو برابر این رقم یعنی تقریباً یک میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد که جمع سود یک خانواده چهار نفره، حدود دو میلیون تومان می‌شود که یک هدیه دهه فجری برای دارندگان سهام عدالت خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: روز گذشته پس از جلسه‌ای که رییس‌جمهور در جمع شورای اطلاعات کشور داشت، مراسم افتتاح طرح‌های آب‌رسانی و همچنین برق‌رسانی به روستاهای کشور در وزارت نیرو برگزار شد.

وی با اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، افزود: ۱۹ هزار میلیارد تومان برای فاز نخست آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور سرمایه‌گذاری شده و این پروژه تأمین آب شرب پایدار مناسب برای جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر را هدف‌گذاری کرده که در مدت زمان ۳۰ ماه به نتیجه خواهد رسید.

بهادری جهرمی ادامه داد: برخی پروژه‌ها که در حوزه وزارت نیرو به نتیجه رسیده‌ بود، افتتاح شدند که طرح آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر در ۲۱ استان کشور از جمله آنهاست و طرح برق‌رسانی به ۲۱۱ روستای کشور نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سخنگوی دولت با قدردانی از وزارت نیرو برای حل مشکل تأمین برق پایدار خانواده‌های عشایری کوچ‌نشین تصریح کرد: تأمین مولدهای برق خورشیدی قابل حمل برای خانواده‌های عشایری توسط وزارت نیرو صورت گرفت که بیش از ۱۰ هزار مولد در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته و تقریباً همین تعداد نیز در برنامه آتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

بهادری جهرمی افزود: امروز در حوزه شهری تقریباً ۱۰۰ درصد تأمین برق داریم و در حوزه روستایی هم ۹۹.۷ درصد به تأمین برق رسیده‌ایم. این سه دهم درصد هم بیشتر روستاهای عشایری کوچ‌نشین یا روستاهای کم جمعیت است که این روند با پروژه‌هایی شبیه همین مولدهای برق تکمیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: میانگین تأمین برق مسکن روستایی در جهان ۸۵ درصد است و در حوزه شهری هم مشابه همین وضعیت را داریم و در مجموع می‌توان گفت در حوزه صنعت آب و برق وضعیت ما به مراتب از میانگین جهانی بهتر است.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha